Λιγότεροι επισκέπτες, περισσότερες πωλήσεις. Δείτε πως θα το πετύχετε.

less is more

Με το Search engine optimization (SEO), τη διαδικασία προώθησης της ιστοσελίδας μας στις Μηχανές Αναζήτησης δηλαδή, στόχος μας δεν είναι απλά να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο traffic, όσο το δυνατόν περισσότερους επισκέπτες. Σκοπός μας είναι να προσελκύσουμε το σωστό traffic και τους σωστούς επισκέπτες. Τι σημαίνει ο όρος «σωστός» σε αυτή την περίπτωση? Θα το αναλύσουμε παρακάτω. Προς το παρόν κρατήστε αυτό: πολλές φορές είναι προτιμότερη η μικρή επισκεψιμότητα.

Το κυνήγι πολλών επισκεπτών αποδεικνύεται τελικά κυνήγι μαγισσών…

Οι περισσότερες επιχειρήσεις ρίχνουν το βάρος της προσπάθειας τους αποκλειστικά στο πως θα προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες και πως θα αυξήσουν την κίνηση της ιστοσελίδας τους. Χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές για να το πετύχουν, πολλές φορές αντισυμβατικές και γενικά βελτιστοποιούν τις σελίδες του website τους με βάση τις λέξεις-κλειδιά που έχουν τις περισσότερες μηνιαίες αναζητήσεις στη Google.

Δυστυχώς όμως, το να προσελκύεις όσο το δυνατόν περισσότερο traffic, εμπορικά, δεν είναι και η καλύτερη δυνατή στρατηγική για ένα επιτυχημένο website και τελικά κοστίζει παραπάνω. Traffic που δεν μετατρέπεται σε πωλήσεις θεωρείται «άχρηστο» traffic. Αν λοιπόν, επισκέπτονται χιλιάδες άτομα την ιστοσελίδα ή το eshop σας αλλά ελάχιστοι αγοράζουν, τότε κάτι κάνετε λάθος.

Less is more…

Εάν θέλετε να επιτύχετε online τότε θα πρέπει να εστιάσετε στο ποσοστό μετατροπών (conversion rate) της ιστοσελίδας σας και όχι στον αριθμό των επισκεπτών. Ένα website με υψηλό conversion rate και χαμηλή επισκεψιμότητα αποδίδει καλύτερα από ένα άλλο με υψηλή επισκεψιμότητα και χαμηλό conversion rate. Ας δούμε ένα παράδειγμα για να καταλάβετε καλύτερα. Ας υποθέσουμε ότι έχουμε δύο φίλους, τον Δημήτρη και τον Βασίλη, που έχουν και οι δύο ηλεκτρονικό καταστήμα πώλησης παπαουτσιών:

  • Το eshop του Δημήτρη το επισκέπτονται περίπου 2.000 μοναδικοί χρήστες μηνιαίως, γιατί εμφανίζεται στην πρώτη θέση της Google για την φράση κλειδί «οικονομικά ανδρικά αθλητικά παπούτσια». Ο Δημήτρης κάνεις 100 πωλήσεις το μήνα, το conversion rate του είναι δηλαδή 5%.
  • Το eshop του Βασίλη το επισκέπτονται περίπου 20.000 μοναδικοί χρήστες μηνιαίως, γιατί εμφανίζεται στην πρώτη θέση της Google για την δημοφιλή λέξη κλειδί «παπουτσια». Ο Βασίλης κάνεις τις ίδιες πωλήσεις (σ.σ. 100) με τον Δημήτρη, σε αυτή την περίπτωση όμως το conversion rate 0,5%.

Και τα δύο eshops λοιπόν έχουν τον ίδιο αριθμό πωλήσεων, 100. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό? Πως είναι δυνατόν το eshop του Βασίλη να έχει τις ίδιες μετατροπές με αυτό του Δημήτρη αφού το επισκέπτονται 10 φορές περισσότεροι άνθρωποι?

Και όμως δεν είναι διόλου παράξενο και οι λόγοι μπορεί να είναι διάφοροι. Για παράδειγμα, η λέξη κλειδί του Βασίλη, «παπουτσια», περιλαμβάνει μια μόνο λέξη (one-word keyword) και άρα είναι πολύ γενική. Οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν στις αναζητήσεις τους one-word keywords στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν ενδιαφέρονται να αγοράσουν. Απλά ψάχνουν γενικές πληροφορίες για το θέμα που τους απασχολεί.

Η φράση κλειδί του Δημήτρη από την άλλη, «οικονομικά ανδρικά αθλητικά παπούτσια» περιλαμβάνει πολλές λέξεις (long-tail keyword), τέσσερις εν προκειμένω, και συνεπώς είναι πολύ στοχευμένη. Οι χρήστες που χρησιμοποιούν long-tail keywords αναζητούν κάτι πολύ συγκεκριμένο, ξέρουν ακριβώς τι ψάχνουν και , το κυριότερο, είναι έτοιμοι να αγοράσουν. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο Δημήτρης χρειάζεται λιγότερους επισκέπτες για να ολοκληρώσει μια πώληση.

Ένας άλλος λόγος μπορεί να είναι η landing page, η σελίδα που «προσγειώνεται» δηλαδή κάποιος κάνοντας κλικ σε ένα link από τα αποτελέσματα που του έφερε η Google στην αναζήτηση του. Μπορεί το σχεδιαστικό της landing page να είναι «φτωχό» ή/και να μην προσφέρει την πληροφορία ή το είδος που αναζητά ο πελάτης. Αυτό συνήθως συμβαίνει με τα αποτελέσματα των one-word keyword αναζητήσεων.

Αυτό στην περίπτωση του Δημήτρη έχει μικρή πιθανότητα να συμβεί, γιατί ο χρήστης ψάχνει συγκεκριμένα για «οικονομικά», «ανδρικά» και «αθλητικά» t-shirts. Είναι πολύ στοχευμένη η αναζήτηση, οπότε λογικά και φυσιολογικά η landing page του Δημήτρη θα τον ικανοποιήσει όσον αφορά αυτό που ψάχνει. Αν έχει και ελκυστικό design, τότε έχει την πώληση στο τσεπάκι…

Αυξήστε τα έσοδα δουλεύοντας λιγότερο…

Οι φράσεις-κλειδιά τεσσάρων λέξεων, όπως το «οικονομικά ανδρικά αθλητικά παπούτσια» στο παράδειγμα μας, έχουν προφανώς πολύ χαμηλότερο ανταγωνισμό από τη πολύ δημοφιλή λέξη «παπουτσια». Τι σημαίνει αυτό? Σημαίνει ότι είναι πολύ πιο εύκολο να αναρριχηθεί το website σας στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων της Google για μεγάλες και σύνθετες λέξεις-κλειδιά.  

Ας υποθέσουμε τώρα ότι ο Δημήτρης αφιερώνει 5 ώρες το μήνα για να διατηρήσει την 1η θέση στα αποτελέσματα των αναζητήσεων για το long-tail keyword «οικονομικά ανδρικά αθλητικά παπούτσια». Αν υποθέσουμε ότι το μέσο ωριαίο κόστος για SEO είναι 100€, τότε το μηνιαίο κόστος του Δημήτρη για αυτό το σκοπό είναι 500€.

Από την άλλη, για να διατηρήσει την 1η θέση στη Google ο Βσίλης για την λέξη-κλειδί «παπούτσια», χρειάζεται να αφιερώσει 15 ώρες το μήνα επειδή η συγκεκριμένη λέξη-κλειδί έχει πολύ μεγάλο ανταγωνισμό και εξ ορισμού απαιτείται πολλαπλάσιος κόπος και χρόνος. Αυτό σημαίνει ότι ο Βασίλης χρειάζεται να ξοδέψει 1.500€ το μήνα για την προώθηση της ιστοσελίδας του.

Όπως αναφέραμε παραπάνω και τα δύο e-shops έχουν 100 πωλήσεις (conversions) το μήνα. Αν υποθέσουμε ότι κάθε μετατροπή φέρνει κέρδος 15 ευρώ τότε το Return of Investment (ROI) του Δημήτρη είναι 300%, δηλαδή για κάθε ευρώ που ξοδεύει για Search Engine Optimization σκοπούς παίρνει πίσω 3 ευρώ. Το αντίστοιχο ποσοστό του Βασίλη είναι 100%, 3 φορές μικρότερο… και ουσιαστικά μηδέν. Πρακτικά δεν έχει κανένα όφελος από τη SEO στρατηγική που έχει επιλέξει. Εισπράττει ακριβώς όσα ξοδεύει για SEO.

Αντιλαμβάνεστε πολύ εύκολα ποιο θα ήταν το κέρδος του Βασίλη όμως, αν αντί για τις 15 ώρες που αφιερώνει για τη μια λέξη-κλεδί αφιέρωνε τον ίδιο χρόνο για την βελτιστοποίηση τριών long-tail keywords. Θα αύξανε 3 φορές τα κέρδη του αφιερώνοντας τον ίδιο ακριβώς χρόνο για SEO. Τα συμπεράσματα δικά σας…

seo for sales

Τι μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε το conversion rate?

Ακολουθήστε τους εξής 4 απλούς κανόνες:

  1. Μην σπαταλάτε άσκοπα χρόνο για να ικανοποιήσετε τη ματαιοδοξία σας κατακτώντας την 1η θέση σε one-word δημοφιλή keywords. Ακόμα και να το καταφέρετε μικρή αξία έχει.
  2. Βελτιστοποιήστε την ιστοσελίδα σας για long-tail keywords. Μόνο αυτά προσελκύουν συνειδητοποιημένους πελάτες που είναι με την πιστωτική κάρτα στο χέρι, έτοιμοι να αγοράσουν.
  3. Δημιουργείστε landing pages με ελκυστικό design, απολύτως συναφές περιεχόμενο με τη λέξη-κλειδί για την οποία κάνετε optimization (η οποία στην ουσία είναι αυτό που αναζητάει ο χρήστης) και φυσικά ξεκάθαρο call-to-action. Είπαμε, θέλουμε αγοραστές, όχι surfers, άρα θα πρέπει η επιλογή αγοράς θα πρέπει να είναι straightforward για τον επισκέπτη.
  4. Εξασφαλίστε ότι η ιστοσελίδα σας έχει επαγγελματικό στήσιμο και εμφάνιση ώστε να «κρατάει» τον επισκέπτη και να τον προκαλεί για περισσότερες ενέργειες και κινήσεις σε αυτή.  Το Low Bounce Rate θα πρέπει να είναι πρωταρχικός σας στόχος στο σχεδιασμό και κατασκευή της ιστοσελίδας σας.

Για να συνοψίσουμε λοιπόν, ο στόχος του Search Engine Optimization δεν είναι να προσελκύει επισκέπτες αλλά πελάτες. Το SEO δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες ώστε το traffic που έρχεται στην ιστοσελίδα μας από τις μηχανές αναζήτησης να μετατρέπεται σε πώληση ή ότι άλλο έχουμε ορίσει εμείς ως επιθυμητή ενέργεια από το χρήστη. Αν κάνετε σωστή προώθηση, χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, τότε μειώνετε το κόστος και το χρόνο σας και αυξάνετε τα κέρδη.

Σας φαίνεται δύσκολη και πολύπλοκη η διαδικασία του SEO? Τότε αφήστε εμάς να βγάλουμε το φίδι από την τρύπα…

Ζητήστε τη βοήθεια μας

TOP
×
Centiva Career

Size limit for each file is 100 MB