Διαμορφώστε το περιεχόμενο σας για SEO

Διαμορφώστε το περιεχόμενο σας για SEO

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα στην προώθηση του website σας είναι η διαμόρφωση του περιεχομένου. Πολλές φορές, ένα καθ'ολα αξιοπρεπές περιεχόμενο μπορεί να αποδειχθεί προβληματικό, λόγω κακής διαμόφωσης.

Όταν οι μηχανές αναζήτησης δεν έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν την ακριβή περιγραφή και δομή του περιεχομένου, δε μπορούν να το συμπεριλάβουν σωστά στα αποτελέσματα αναζήτησης, αναθέτοντάς τους τα σωστά κριτήρια. Οι απώλειες σε επίπεδο προώθησης, είναι υπολογίσιμες.

Υπάρχουν μερικές χρήσιμες συμβουλές, που θα σας βοηθήσουν να ελαχιστοποιήσετε τέτοια προβλήματα. Ας στοχεύσουμε στη Google, μια από τις δημοφιλέστερες μηχανές αναζήτησης.

Η λογική παραμένει και για τις υπόλοιπες. 

Πώς βλέπει λοιπόν το περιεχόμενό μας η Google, και τι υπολογίζει πριν το κατηγοριοποιήσει όπως χρειάζεται;

Η Google και τα Title Tags

Όταν η κάθε σελίδα στο website σας δεν έχει το δικό της τίτλο, η Google αναγκαστικά θα δημιουργήσει τον τίτλο, μέσα από το περιεχόμενό σας. Πολλές φορές, με αστοχία.

Αυτό, δε θα σας βοηθήσει να προωθήσετε σωστά το περιεχόμενο της σελίδας. Ακόμα και κακογραμμένοι τίτλοι μπορούν να αντικατασταθούν από νέους, που προέρχονται από το περιεχόμενο.

Η λύση, είναι να περιλαμβάνετε στην κάθε σελίδα το δικό σας τίτλο. Θα πρέπει να είναι σωστά γραμμένος ώστε να μην αντικατασταθεί. Δηλαδή να είναι σαφής, συνεκτικός και διακριτικός.

Ο στόχος δεν είναι να αποτελείται μόνο από λέξεις κλειδιά, αλλά από μια σωστή και πολύ σύντομη περιγραφή του περιεχομένου.

Όχι πολλά Keywords

Ένα συχνό φαινόμενο στην προσπάθεια να υπερ-προωθήσουμε μια συγκεκριμένη σελίδα. Η πρακτική αυτή χρήζει πλέον ποινής, από τις μηχανές αναζήτησης. Η επιβολή οποιασδήποτε ποινής, έχει ως αποτέλεσμα την πτώση μας στη λίστα των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Παράδειγμα προς αποφυγή:

Χάρτινα Φανάρια, Πλαστικά Φανάρια, Όλοι οι τύποι φαναριών| Φανάρια, Φανοί, Δαυλοί κ.α. | Fanaria.com.gr

Οι μηχανές αναζήτησης, και ειδικότερα η Google θα εντοπίσουν την επανάληψη της λέξης ή φράσης και θα αντιληφθούν τη χρήση τους ως προωθητικά κριτήρια.

Η μέθοδος αυτή μπορεί να απέδωσε αποτελέσματα πριν από πολλά χρόνια, αλλά η κατάχρησή της οδήγησε στη δημιουργία σχετικών κανόνων για τον τρόπο χρήσης των λέξεων κλειδιών.Ο,τιδήποτε παραβαίνει τον κανόνα, λαμβάνει ανάλογη ποινή, χάνοντας ύψος στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Παράδειγμα προς μίμηση:

Χάρτινα και πλαστικά φανάρια | Φανάρια | Fanaria.com.gr

Η αποφυγή της επανάληψης, η σωστή κατηγοριοποίηση του θέματος, ακόμα και αν παραμένει στον τίτλο το μέρος που προωθεί το branding (το οποίο συνήθως αποφεύγουμε), μας δίνουν ένα πολύ πιο συνεκτικό, σαφή και εύχρηστο τίτλο για τις μηχανές αναζήτησης.

Για την αποφυγή του συσχετισμού των χάρτινων με τα πλαστικά φανάρια, ως ενιαίο προϊόν, μπορούμε να αντικαταστήσουμε το "και" με το εμπορικό "&". Δηλαδή:

Τελική μορφή του τίτλου μας:

Χάρτινα & πλαστικά φανάρια | Φανάρια | Fanaria.com.gr

Τίτλοι ενοτήτων

Ένα τυπικό σύστημα διαχείρισης περιεχομένου, μας παρέχει τη δυνατότητα να σηματοδοτήσουμε την κάθε ενότητα του περιεχομένου μας, ακόμα και με ιεράρχηση στη δομή.

Παρόλο που ο σκοπός του παρόντος άρθρου δεν είναι η εξειδικευμένη αντιμετώπιση της βελτιστοποίησης του περιεχομένου για τις μηχανές αναζήτησης, υπάρχουν κάποια βασικά βήματα που θα μας βοηθήσουν να έχουμε σωστό περιεχόμενο, αυτοδύναμο σε επίπεδο προώθησης.

Δεν έχουμε παρά να το διαμορφώσουμε χρησιμοποιώντας βασικά στοιχεία της HTML.

Heading 1: <H1>

Πρόκειται για το βασικό ή γενικό τίτλο της σελίδας. Μορφοποιώντας τον ως H1 δημιουργούμε τις ιδανικές συνθήκες για τη χρήση του ως γενική περιγραφή του περιεχομένου της σελίδας. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο μια φορά το H1 στην κάθε σελίδα μας.

Heading 2: <H2>

Προσπαθώντας να "κατηγοριοποιήσουμε" το περιεχόμενο μέσα στην κάθε σελίδα, συχνά προκύπτει ένας βασικός διαχωρισμός ενοτήτων, όπως ο πρόλογος, το κυρίως θέμα, και ο επίλογος. Είναι ενότητες που μπορούν να σηματοδοτηθούν με τη χρήση του H2.

Heading 3: <H3>

Υπάρχει μια γενική αντιπαράθεση σχετικά με τη χρήση του H3 στο περιεχόμενό μας.

Ενώ, βάσει της ιεράρχησης που προσπαθούμε να θέσουμε, θα έπρεπε να το χρησιμοποιήσουμε για τη σηματοδότηση των όποιων τυχόν υποενοτήτων που υπάγονται σε μια ενότητα τύπου H2, έχει αποδειχθεί πολύ συχνά ότι αποδίδουν περισσότερο αν τα αναθέσουμε σε τίτλους που αντιστοιχούν σε μικρές οάσεις πληροφορίας.

Τέτοιες περιοχές πληροφορίας είναι τα "modules" που περιλαμβάνουν συγκεντρωμένα links προς άλλες σελίδες του website μας ή ακόμα και προς άλλα websites.

Ακόμα, μπορεί να είναι κομμάτια της πλοήγησης, όπως επιμέρους μενού σε πλευρικές μπάρες, επιπλέον λειτουργίες όπως τα πρόσφατα tweets μας ή οι φίλοι μας στο Facebook.

Heading 4: <H4>

Αν δεχθούμε την παραπάνω παράκαμψη ως προς τα H3, τότε θα πρέπει να αξιοποιήσουμε τα H4 ως υποενότητες που υπάγονται σε ενότητες H2.

Αν όχι, τότε θα πρέπει να πάρουν τη σειρά τους "κάτω" από υποενότητες τύπου H3

Heading 5,6: <H5>, <H6>

Συνήθως δεν επιλέγουμε τέτοιο βαθμό πολυπλοκότητας στο περιεχόμενό μας ώστε να χρειαστούμε επιπλέον κατηγοριοποίηση και διαχωρισμό. Παρόλα αυτά, τα Η5 και Η6 είναι διαθέσιμα για κάθε πιθανή ανάγκη, ιεραρχώντας τα ανάλογα. Δηλαδή:

  • Τα Η5 θα λειτουργήσουν ως τίτλοι παραγράφων σε υποενότητες Η4
  • Τα Η6 θα λειτουργήσουν ως τίτλοι παραγράφων σε υποενότητες Η5

Τόσο απλά και πρακτικά.

Έτσι, φτάνουμε στο επόμενο ερώτημα, που είναι: "Τι μπαίνει κάτω από όλους αυτούς τους τίτλους;"

Περιεχόμενο ενοτήτων

Παράγραφοι: <p>

Η βασική παραγραφοποίηση του περιεχομένου μας, βελτιώνει δραματικά την εμφάνιση, ευχρηστία και αναγνωσιμότητά του, όχι μόνο για τις μηχανές αναζήτησης, αλλά και για τους επισκέπτες της σελίδας μας.

Θα εκπλαγείτε από το πόσο μεγάλη διαφορά κάνει στην επισκεψιμότητα του website σας το καλαίσθητο και λογικά διαμορφωμένο περιεχόμενο, σε σχέση με οποιοδήποτε ανεπαρκώς επιμελημένο περιεχόμενο.

"Μέτρον Άριστον"

Στην προσπάθεια να ικανοποιήσουμε τις ανησυχίες μας για την ποιότητα του περιεχομένου μας, έχει νόημα να ακολουθήσουμε μια ακόμα μικρή συμβουλή.

Πολλές φορές παρατηρείται παράθεση πολλών σύντομων περιγραφών όμοιας ή παρόμοιας κατηγοριοποίησης, χωρίς ουσιαστική διαμόρφωση, εκτός του κλασικού "Enter". Ομαδοποιούμενες έννοιες, χρήζουν οπτικής ομαδοποίησης. Για το σκοπό αυτό, η HTML μας παρέχει μια ακόμα δυνατότητα.

Λίστες: <UL>, <OL>

Υπάρχουν δυο είδη που μπορούμε να αξιοποιήσουμε.

  1. Ταξινομημένες (αριθμημένες) και
  2. μη ταξινομημένες (μη αριθμημένες) λίστες.

Έτσι, για ομοιογενείς φράσεις ή λέξεις, μπορούμε για παράδειγμα να διαμορφώνουμε το περιεχόμενό μας όπως παρακάτω:

  • Χάρτινα φανάρια
  • Πλαστικά φανάρια
  • Μεταλλικά φανάρια
  • Γυάλινα φανάρια

ή ακόμα καλύτερα, στο ίδιο παράδειγμα, αποφεύγοντας την επανάληψη της λέξης κλειδιού:

Είδη φαναριών:

  • Χάρτινα
  • Πλαστικά
  • Μεταλλικά
  • Γυάλινα

Στην περίπτωση που θέλουμε να απαριθμήσουμε, π.χ. τα χαρακτηριστικά τους:

Χαρακτηριστικά φαναριών:

  1. Ποιοτικά
  2. Αποδοτικά
  3. Καλαίσθητα
  4. Εύχρηστα

Βελτιστοποιημένο περιεχόμενο

Έτσι, με αυτές τις απλές και εύχρηστες συμβουλές, εξασφαλίζουμε πολύ καλύτερη ποιότητα στη δομή, την αισθητική και την αναγνωσιμότητα του περιεχομένου μας, κρατώντας το ενδιαφέρον των επισκεπτών μας αλλά και των μηχανών αναζήτησης.

Και φυσικά, μην ξεχνάτε ότι το σπουδαιότερο είναι να έχετε πρωτότυπο περιεχόμενο.

Οι μηχανές αναζήτησης άμεσα, και λίγο αργότερα οι επισκέπτες σας, θα διαπιστώσουν την έλλειψη πρωτοτυπίας και θα χάσουν το ενδιαφέρον τους για το περιεχόμενό σας.


Σας ενδιαφέρει η βελτιστοποίηση του website σας για τις μηχανές αναζήτησης;

Μπορούμε να σας βοηθήσουμε, εφαρμόζοντας του κανόνες του SEO, ακόμα και στο υπάρχον website σας!