Responsive design… προσεχώς μονόδρομος

Responsive design… προσεχώς μονόδρομος

Νέα χρονιά, νέα δεδομένα, κι επανερχόμαστε σε ένα hot θέμα που μας απασχολεί εδώ κι ένα χρόνο. Τα Responsive ή αλλιώς τα Mobile-friendly Websites;

Δηλαδή, ιστοσελίδες που έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζουν αυτόματα το περιεχόμενό τους ανάλογα με τις διαστάσεις της οθόνης των φορητών συσκευών.

Μιλάμε για το περιβόητο Mobilegeddon, σύμφωνα με το οποίο η Google υλοποίησε μια αναβάθμιση στον αλγόριθμο εξέτασης και βαθμολόγησης των ιστοσελίδων, η οποία ευνοεί όσες έχουν σχεδιαστεί να προσαρμόζονται σε οθόνες φορητών συσκευών και ταυτόχρονα δίνει penalties σε όσες δεν πληρούν αυτό το κριτήριο.

Το κριτήριο αυτό, μέχρι στιγμής, περιοριζόταν μόνο στις αναζητήσεις που γίνονταν από φορητές συσκευές.

Μετά τον προσεχή Μάιο, όμως, ο περιορισμός αυτός αίρεται, κάτι που καθιστά το responsive design ως τον πλέον καταλυτικό παράγοντα στην αξιολόγηση των ιστοσελίδων.

Κι εκεί ακριβώς βρίσκεται το θέμα μας.

Η εξέλιξη των συσκευών

Πως φτάσαμε όμως σε αυτό το σημείο; Η εξέλιξη της τεχνολογίας, καθώς και οι ραγδαίοι ρυθμοί της καθημερινότητας και της ζωής στην πόλη, μας επιβάλλουν να φιλτράρουμε και να καταναλώνουμε επιλεκτικά την πληροφορία που συναντούμε.

Αυτό είναι κάτι το οποίο δε συνέβαινε παλαιότερα. Κι ο λόγος είναι περισσότερο πρακτικός.

Πριν από μερικά χρόνια δεν είχαμε τα τεχνικά μέσα για να ενημερωνόμαστε γρήγορα και αποτελεσματικά.

Αυτό με την έλευση των φορητών συσκευών άλλαξε και όπως δείχνουν τα πράγματα, οι φορητές συσκευές δεν πρόκειται να βγούν από τη ζωή μας στο εγγύς μέλλον.

Τουναντίον, υπολογίζεται ότι θα εξελιχθούν σε βαθμό που θα ενσωματωθούν ακόμα πιο αποτελεσματικά στην καθημερινότητά μας, βοηθώντας μας να πορευόμαστε με τα απαραίτητα εφόδια στη ζούγκλα της πληροφορίας.

Που οδήγησε αυτή η εξέλιξη?

Οι μετρήσεις που έγιναν για το έτος 2015, δείχνουν αύξηση των χρηστών φορητών συσκευών στο 51%, για την καθημερινή τους ενημέρωση και πλοήγηση στο διαδικτυο. Το 42% παραμένει πιστό στους επιτραπέζιους υπολογιστές.

Σχεδόν 10% λιγότερο από ανάλογες μετρήσεις του 2014. Υπάρχει κι ένα υπόλοιπο 7% που προτιμά άλλες συσκευές όπως Smart TVs, κυρίως στις H.Π.A.

Ακόμα κι αν κάποιο ποσοστό των χρηστών λειτουργεί με συνδυασμό συσκευών κατά τη διάρκεια της ημέρας, έχει αποδειχθεί ότι οι πιθανότητες να αναζητήσει κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες, από εμπορικής, ψυχαγωγικής, ενημερωτικής ή άλλης άποψης, είναι πολύ μεγαλύτερες όταν βρίσκεται στο δρόμο (αξιοποιώντας το χρόνο της διαδρομής), ή εκτός χώρου εργασίας και κυρίως σε στιγμές χαλάρωσης.

Πώς όλα αυτά σχετίζονται με το Responsive Design της ιστοσελίδας σας

Όταν η Google ενεργοποίησε την αναβάθμιση για τα responsive websites τον Απρίλιο του 2015, βασίστηκε σε δεδομένα αντίστοιχων μετρήσεων, και αποφάσισε να βοηθήσει σε μια κοινή πολιτική στον τρόπο σχεδίασης ιστοσελίδων, που θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες της πλειοψηφίας των χρηστών.

Την εβδομάδα που μας πέρασε, στα πλαίσια μιας ανασκόπησης του ίδιου ζητήματος, ανακοίνωσε ότι από τον ερχόμενο Μαϊο, θα ενεργοποιήσει μια νέα αναβάθμιση, στα πλαίσια της προηγούμενης, σύμφωνα με την οποία όσες ιστοσελίδες δεν έχουν responsive design, θα αντιμετωπίζουν πρόβλημα βαθμολογίας στις αναζητήσεις, χωρίς να υπολογίζεται η συσκευή από την οποία γίνονται οι αναζητήσεις.

Τι σημαίνει πρακτικά η νέα αναβάθμιση…

Ανεξάρτητως συσκευής, η ιστοσελίδα σας θα λαμβάνει χαμηλή βαθμολογία στα αποτελέσματα αναζήτησης, με αποτέλεσμα να κατατάσσεται σε χαμηλότερα κλιμάκια από ότι πριν.

Δηλαδή, η διάκριση δε θα γίνεται πια μόνο σε αναζητήσεις που γίνονται από φορητές συσκευές, αλλά σε όλες τις αναζητήσεις, όλων των ειδών συσκευών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, η responsive σχεδίαση της ιστοσελίδας σας, θα είναι πλέον απαραίτητη, αν θέλετε να διατηρήσετε ή ακόμα και να βελτιώσετε, τη θέση κατάταξής της στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Μα... γιατί responsive;

Λόγω ανάγκης για συνοχή και seamless experience. Ιστορικά, κατά την σχεδίαση και διάθεση ενός νέου καταναλωτικού προιόντος το οποίο προορίζεται για ευρεία κατανάλωση, ορίζεται με σαφήνεια μια κοινή βάση σχεδίασης από όλους τους κατασκευαστές, ώστε το προϊόν να μπορεί να εξυπηρετεί όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό, με κοινό τρόπο χρήσης, δημιουργώντας, τρόπον τινά, μια κουλτούρα.

Επιπρόσθετα, απλοποιείται ο τρόπος διάθεσης και υποστήριξης του προϊόντος, αλλά και η ενσωμάτωσή του στη νοοτροπία και καθημερινότητα των καταναλωτών.

Έτσι συμβαίνει σταδιακά και με τη σχεδίαση ιστοσελίδων.

Το responsive design είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος για να δημιουργήσετε και να συντηρείτε μόνο μια ιστοσελίδα, που θα λειτουργεί βέλτιστα στην πλειοψηφία των συσκευών, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη για ξεχωριστό προϊόν (π.χ. Mobile app) ή ξεχωριστή ιστοσελίδα για κάθε πλατφόρμα πληροφόρησης.

Εγώ χρειάζομαι responsive ιστοσελίδα;

Αν δεν έχετε ήδη, απαντώντας μονολεκτικά, ΝΑΙ.

Με βάση τα παραπάνω είναι μονόδρομος και θα συντελέσει τα μέγιστα στη μετατροπή της ιστοσελίδας σας σε πραγματικό επιχειρηματικό εργαλείο, είτε σε επίπεδο ενημέρωσης των πελατών σας είτε σε επίπεδο πωλήσεων.

Οι δυνατότητές σας, περιορίζονται μόνο από τα όρια των αναγκών και της φαντασίας σας.

Θα βοηθήσει εμένα και το κοινό μου;

Ένας χρήστης που μπορεί να πλοηγείται απροβλημάτιστα στην ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα, από οποιαδήποτε πλατφόρμα ή συσκευή, δε θα αποθαρρυνθεί ποτέ ώστε να κλείσει την ιστοσελίδα χωρίς να βρει τελικά την πληροφορία που έψαχνε.

Υπολογίζεται με εμπειρικές μετρήσεις ότι μια τέτοια βελτίωση στην ιστοσελίδα σας μπορεί να επιφέρει αύξηση των πωλήσεων έως και 40%.

Ένα ποσοστό διόλου ευκαταφρόνητο που δεν πρέπει να το αφήσετε στο «τραπέζι» για κάποιο ανταγωνιστή σας.

Παράλληλα, οι επισκέπτες σας θα παραμένουν πολύ πιο ευχαριστημένοι από τον τρόπο που διαχειρίζεστε τις ανάγκες τους.

Και φυσικά, δε θα ήταν άσχημο για την ιστοσελίδα σας να μπορεί να σας επιστρέφει τα χρήματα που επενδύσατε για να την κατασκευάσετε.

Και τώρα;

Στη Centiva, το πρώτο μας μέλημα είναι αφενός η εύρυθμη λειτουργία των προϊόντων που σας προσφέρουμε και αφετέρου το κέρδος σας.

Μια ιστοσελίδα που αποτελεί πραγματικό εργαλείο της καθημερινότητάς σας, αποτελεί τη βάση μιας υγιούς συνεργασίας μεταξύ ημών και υμών. Και δε θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερο κίνητρο από αυτό!

Δε συμφωνείτε;