SEO μικρών & μεσαίων επιχειρήσεων: Πώς να αυξήσετε το traffic της ιστοσελίδας σας

SEO μικρών & μεσαίων επιχειρήσεων: Πώς να αυξήσετε το traffic της ιστοσελίδας σας

Θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας, την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σας και, πάνω από όλα, τα έσοδα σας? Φαντάζομαι για όλους η απάντηση είναι μια και μοναδική, απερίφραστα ΝΑΙ!!!

Τότε θα πρέπει να ρίξετε μεγάλο βάρος στη προώθηση της ιστοσελίδας σας και την βελτίωση της θέσης σας στις τοπικές αναζητήσεις, το επονομαζόμενο “local SEO”, όπως είναι ο δόκιμος όρος σε διεθνές επίπεδο.

Local SEO

Και πως μπορεί να γίνει αυτό? Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικές χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να το επιτύχετε σχετικά απλά και γρήγορα:

1. Χρησιμοποιήστε τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά

Δεν βρίσκεται τυχαία στην πρώτη θέση της λίστας μας. Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε, αν θέλετε να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας στις τοπικές αναζητήσεις, είναι να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά που έχουν μεγάλη απήχηση, είναι δημοφιλή σε τοπικό επίπεδο και σχετίζονται άμεσα με την επιχείρησή σας. Θα πρέπει να σκεφτείτε σαν καταναλωτές, να μπείτε στα παπούτσια των υποψήφιων πελατών σας και να ανακαλύψετε ποιες λέξεις κλειδιά πληκτρολογούν στις μηχανές αναζήτησης για να αναζητήσουν υπηρεσίες σαν αυτές που προσφέρετε.

Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα οινοποιείο στη Νεμέα και στρατηγικά έχετε πάρει την απόφαση να προωθήσετε την ιστοσελίδα της επιχείρησης σας με βάση τη λέξη – κλειδί «οινοποιεία Νεμέα». Λογικό εν μέρει, όμως οι χρήστες τελικά ψάχνουν κατά κόρον στη Google φράσεις όπως «ποικιλίες κρασιών Νεμέας» ή «εκλεκτοί οίνοι Νεμέας». Ποιο είναι το αποτέλεσμα? Δυστυχώς, ποτέ δεν θα εμφανίζεστε στα αποτελέσματα της αναζήτησης για αυτά που πραγματικά ψάχνουν οι χρήστες.

Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να χρησιμοποιείτε κατάλληλες και στοχευμένες λέξεις-κλειδιά! Ένα εξαιρετικό και ταυτόχρονα δωρεάν εργαλείο για να σας βοηθήσει αποτελεσματικά προς αυτή την κατεύθυνση είναι το Google Keyword Planner.

2.    Χρησιμοποιήστε τα κατάλληλα Meta Titles & Meta Descriptions

Το Search Engine Optimization χωρίζεται σε 2 βασικά κομμάτια και το ένα από αυτά έχει να κάνει με αυτό που ονομάζουμε on page optimization, τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν δηλαδή στην ίδια την ιστοσελίδα μας. Στην κορυφή της πυραμίδας του on page optimization βρίσκονται τα meta titles και meta descriptions. Τι είναι πάλι αυτά? Μην σας τρομάζουν οι όροι, είναι απλοί, τόσο στην κατανόηση όσο και στη χρήση.

Το meta title, η ετικέτα τίτλου, είναι το κείμενο/τίτλος που εμφανίζεται πάνω από το URL της σελίδας σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Οι χρήστες, όπως βέβαια και οι μηχανές αναζήτησης, δίνουν μεγάλη βάση σε αυτές τις ετικέτες, καθώς τους καθορίζουν το βαθμό σχετικότητας της σελίδας με αυτό που ψάχνουν.

Το meta description αντίστοιχα είναι το κείμενο που εμφανίζεται κάτω από τη διεύθυνση URL της ιστοσελίδας σας και περιγράφει στην ουσία με λίγα λόγια το προϊόν ή την υπηρεσία σας και κάνει highlight τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα ή την υπεροχή σας σε τοπικό επίπεδο.

Βάσει των ερμηνειών που δώσαμε αντιλαμβάνεστε ότι και τα δύο παίζουν σημαντικό ρόλο και δεν μπορείτε να τα αγνοήσετε. Όσο πιο ενδιαφέρον και ελκυστικός είναι ο τίτλος ή η περιγραφή σας τόσο μεγαλύτερες πιθανότητες έχετε να εισπράξετε περισσότερα κλικ και να αυξήσετε την επισκεψιμότητα της σελίδας σας.

Ωραία μας τα λέτε, θα πει κάποιος, αλλά όλα αυτά πως ορίζονται? Μην ανησυχείτε, δεν χρειάζονται γνώσεις προγραμματισμού για να ορίσετε meta titles & descriptions. Απλά ζητήστε από τον webmaster σας να σας υποδείξει τα αντίστοιχα πεδία στο Content Management System (CMS) που χρησιμοποιείτε στην ιστοσελίδα σας. Ή ακόμα καλύτερα, μπορείτε να εγκαταστήσετε κάποια χρήσιμα extensions (ανάλογα με το CMS που έχετε), τα οποία το κάνουν την συγκεκριμένη δουλειά παιχνιδάκι. Π.χ. για joomla CMS το Easy Frontend SEO είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο.

3.    Ορίστε σαφώς τα στοιχεία της επιχείρησης σας

Η διεύθυνση (συνοδεία χάρτη) και ο αριθμός τηλεφώνου είναι η ταυτότητα της επιχείρησης σας στη  Google, πρέπει απαρέγκλιτα να εμπεριέχονται σε κάθε ιστοσελίδα και φυσικά να ορίζονται με απόλυτη ακρίβεια και συνέπεια.

Είναι ζωτικής σημασίας για τις μηχανές αναζήτησης να γνωρίζουν πού βρίσκεται η επιχείρησή σας. Είναι ένας από τους πρωταρχικούς παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους για να κατατάξουν την επιχείρηση σας στις τοπικές αναζητήσεις.

Εάν τα στοιχεία της επιχείρησής σας είναι αληθή και ακριβή, τότε η επιχείρηση σας όχι απλά θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα των τοπικών αναζητήσεων αλλά θα έχει αυξημένες πιθανότητες να καταλάβει και υψηλότερη θέση.

local seo2

4.    Καταχωρήστε την επιχείρηση σας στο Google My Business

Η Google επεξεργάζεται περισσότερες από 3,5 δισεκατομμύριο αναζητήσεις καθημερινά. Όλο το «παιχνίδι» κατ’ ουσία γίνεται στη Google, οπότε επιβάλλεται η παρουσία της επιχείρησης σας εκεί και αυτό επιτυγχάνεται εύκολα διαμέσου του Google My Business

To Google My Business σας δίνει δυνατότητα να καταχωρήσετε πληροφορίες, εικόνες, τα στοιχεία επικοινωνίας της επιχείρησης σας κ.λ.π., με παράλληλη σύνδεση με τους χάρτες της Google, ώστε να μπορούν οι πελάτες να σας εντοπίσουν γρήγορα και να λάβουν ακριβείς οδηγίες προς την επιχείρηση σας.

Το Google My Business είναι στις μέρες μας ένα ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ, ειδικά για την προώθηση της επιχείρησης σε τοπικό επίπεδο. Αν δεν έχετε ήδη καταχωρήσει την επιχείρηση σας στο Google My Business, πρέπει να είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνετε αύριο το πρωί!

5.    Εξασφαλίστε θετικές Κριτικές Πελατών

Σύμφωνα με μελέτες, οι χρήστες σε ποσοστό μεγαλύτερο του 90% (!!!) διαβάζουν σχόλια και κριτικές άλλων χρηστών πριν προβούν σε μια online αγορά. Ειδικότερα σε τοπικό επίπεδο, η βαρύτητα της γνώμης άλλων χρηστών παίζει σημαντικό ρόλο στην τελική απόφαση.

Ενθαρρύνετε λοιπόν τους πελάτες σας να γράφουν σχόλια και θετικές μεν ειλικρινείς δε, κριτικές για την επιχείρηση σας. Αυτά τα σχόλια, σίγουρα όχι όλα, αλλά τα πιο αβανταδόρικα, θα πρέπει να τα ενσωματώσετε στην ιστοσελίδα σας, στην κεντρική σελίδα και σε σημείο που να είναι εύκολα προσπελάσιμο από το ανθρώπινο μάτι.

Μια δεύτερη εξαιρετική πηγή όπου θα μπορούν να αφήνουν σχόλια και κριτικές οι χρήστες είναι φυσικά το Google My Business, που αναφέραμε παραπάνω. Πέραν του γεγονότος ότι είναι υπηρεσία της Google, με ότι αυτό συνεπάγεται, θεωρείται ως μια από τις πιο αξιόπιστες πηγές πληροφοριών στην εποχή μας.

6.    Βελτιστοποιήστε την χρήση των εικόνων στην ιστοσελίδα σας

Οι μηχανές αναζήτησης, δυστυχώς, δεν μπορούν να κατανοήσουν και να αντιληφθούν τις εικόνες όπως το ανθρώπινο μάτι. Το μόνο που καταλαβαίνουν είναι κωδικούς και κείμενα. Από την άλλη όμως, οι εικόνες ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την κατάταξη στη Google και τις υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης. Συνεπώς, είναι πολύ σημαντικό να βελτιστοποιείτε κάθε εικόνα στην ιστοσελίδα σας.

Τι σημαίνει βελτιστοποίηση εικόνας? Καταρχήν, το alt text κάθε εικόνας θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο περιγραφικό και να περιέχει φράσεις-κλειδιά με τοπικό ενδιαφέρον. Παίρνοντας ως παράδειγμα το οινοποιείο μας, αντί μια γενικής ονομασίας μιας εικόνας ενός κόκκινου κρασιού ως «wine.jpg», θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε «αγιωργίτικο-νεμέας-σοδειά-2016.jpg».

Κατά δεύτερον, θα πρέπει να αποφεύγετε τη χρήση εικόνων μεγάλου μεγέθους γιατί «βαραίνουν» την ιστοσελίδα. Όσο πιο μεγάλο είναι το μέγεθος της εικόνας τόσο πιο αργά φορτώνει η σελίδα και αυτό έχει άσχημο αντίκτυπο στο user experience. Σύμφωνα με μελέτες, οι χρήστες δεν περιμένουν περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα για να φορτώσει μια ιστοσελίδα.

Κάθε δευτερόλεπτο επιπλέον, λοιπόν, μπορεί να αποδειχθεί καταστροφικό για την επιχείρηση σας, καθώς πολύ απλά χάνετε πελάτες. Πρέπει, ως εκ τούτου, πάντα να συμπιέζετε όλες τις εικόνες της ιστοσελίδας και να τις ανεβάζετε σε μικρότερα μεγέθη, ώστε ιστοσελίδα σας να φορτώνει πολύ γρήγορα.

7.    Κάντε την ιστοσελίδα σας Mobile friendly

Περισσότερες από τις μισές αναζητήσεις στη Google πραγματοποιούνται στις μέρες μας μέσω κινητών συσκευών και το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί ακόμα κι άλλο στο μέλλον.

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι μια ιστοσελίδα φιλική σε κινητές συσκευές είναι must, στο άρθρο μας εδώ αναλύουμε τους λόγους.
Αν δεν το κάνετε είναι σαν να αγνοείτε τους μισούς χρήστες του internet, τους μισούς δυνητικά πελάτες σας και είναι κάτι που φανταζόμαστε δεν το θέλετε.

8.    Δημιουργείστε το προφίλ της επιχείρησης σας στα Social Media

Ζούμε στον αστερισμό και την εποχή του Facebook, του Instagram, του YouTube, του LinkedIn, του Twitter, του Pinterest κ.λ.π., οπότε δυστυχώς ή ευτυχώς η παρουσία της επιχείρησης σας σε όλα ή τουλάχιστον στα σημαντικότερα εξ’ αυτών είναι αναπόφευκτη αν θέλετε να είστε up to date και να μην μείνετε πίσω από τις εξελίξεις.

Αν αναλογιστείτε ότι στο facebook μόνο, οι ταυτόχρονοι χρήστες έχουν ξεπεράσει πλέον το 1 δις, δεν είναι δυνατόν να μην συμμετέχει η επιχείρηση σας στο παγκόσμιο φαινόμενο των social media! Σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα σας δίνεται η δυνατότητα να καταχωρήσετε χαρακτηριστικά και στοιχεία τοπικού ενδιαφέροντος και ακόμα περισσότερο να τα προωθήσετε σε τοπικό επίπεδο, με λεπτομερή γεωγραφική στόχευση και να προσεγγίσετε νέους πελάτες από την περιοχή σας.

Εν κατακλείδι

Αυτές είναι ορισμένες ενέργειες στις οποίες να προχωρήσετε άμεσα για να προωθήσετε την ιστοσελίδα σας στις τοπικές αναζητήσεις και να πάρετε προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών σας. Προφανώς υπάρχουν και άλλες, πιο sophisticated και πιο εξειδικευμένες, όμως εστιάζουμε σε αυτές γιατί είναι απλές, αποτελεσματικές, δεν απαιτούν ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις και μπορείτε να τις υλοποιήσετε και μόνοι σας.

Αν παρόλα αυτά χρειάζεστε περαιτέρω βοήθεια ή μια πιο επαγγελματική προσέγγιση στην προώθηση της ιστοσελίδας σας, μπορείτε να ζητήσετε τη συνδρομή της Centiva, με μεγάλη εμπειρία σε αντίστοιχα έργα.