Γιατί τα Social Media βοηθούν τις πωλήσεις σας

Γιατί τα Social Media βοηθούν τις πωλήσεις σας

Επειδή μπορούν! Και στη συνέχεια θα σας το αποδείξουμε!

"Τώρα μάλιστα..." θα σκεφτείτε αρκετοί από εσάς που είστε έμποροι περισσότερα χρόνια από όσα υπάρχει η πληροφορική στην Ελλάδα.

Και η απάντηση σε αυτό είναι: "Ναι μεν, αλλά..."
Μην κρίνετε και μην αποφασίσετε, πριν ρίξετε μια ματιά σε αυτά που ακολουθούν!

Ο ψηφιακός κόσμος υπάρχει

Όπως πολύ σωστά θυμηθήκαμε πρόσφατα, ο ψηφιακός κόσμος, οι ιδιαιτερότητές του, αλλά και οι δραστηριότητες που φιλοξενεί, αποτελούν μια απτή επέκταση του φυσικού μας κόσμου.

Τα ηλεκτρονικά και ψηφιακά περιβάλλοντα (interfaces) με τα οποία επικοινωνούμε με αυτό τον κόσμο, αποτελούν επέκταση των χεριών και του εαυτού μας, όσο το "τεφτέρι" και το "μολύβι στο αυτί" αποτελούσαν επέκταση του μπακάλη, στο οικείο και φιλόξενο μπακαλικάκι του 1950.

Η εξέλιξη όμως είναι ραγδαία

Εξελικτικά, με τη φυσική έννοια της λέξης, ίσως να μην είμαστε μακρυά από τους προγόνους μας του περασμένου αιώνα, μα πρακτικά, ζουμε σε μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα.

Πιθανότατα αυτό να είναι που μας ξενίζει και μας δίνει την εντύπωση ότι ο ψηφιακός κόσμος είναι ψευδής και αφύσικος.

Τα Social Media βοηθούν

Χωρίς σενάρια επιστημονικής φαντασίας που ίσως και να βγουν αληθινά κάποτε, υπάρχουν στοιχεία που επιβεβαιώνουν ότι τα ψηφιακά μας επιτεύγματα βοηθούν πραγματικά σε αυτό που οι περισσότεροι ονομάζουμε "πραγματικό κόσμο".

Βοηθούν με σβελτοσύνη

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, social media ή όπως αλλιώς θέλουμε να τα αποκαλούμε, είναι μερικά από τα καλύτερα παραδείγματα τεχνολογίας που έχει να επιδείξει η ανθρωπότητα σήμερα.

Ταυτόχρονα, αποτελούν μια πληθώρα αστείρευτων (ποιητικά) πηγών πιθανών αγοραστών. Πρόκειται δηλαδή για τεράστιους χώρους συνάντησης ή συνύπαρξης αγοραστικού κοινού, δηλαδή καταναλωτών των προϊόντων ή των υπηρεσιών μας.

Και υπάρχει πραγματικά "κάθε καρυδιάς καρύδι", αφού θα βρούμε οργανωμένους και ομαδοποιημένους χρήστες σχεδόν για κάθε ανάγκη και γούστο (καταναλωτικά μιλώντας).

Ποτέ άλλοτε στο παρελθόν, δεν υπήρχε διαθέσιμη στον καθένα μας μια τόσο μεγάλη βάση καταναλωτών, τόσο εύκολα και τόσο γρήγορα όσο μια αναζήτηση στο διαδίκτυο!

Η ταχύτητα μετράει;

Θα σκεφτείτε: "Υπάρχουν και καλύτερα πράγματα στην καθημερινότητά μας, από το να κάνουμε τους ήδη γρήγορους ρυθμούς της ακόμα πιο γρήγορους."

Θα συμφωνήσουμε. Σκεφτείτε το όμως ως ένα εργαλείο που θα σας βοηθήσει να ελαττώσετε τους ρυθμούς σας, αν το θελήσετε.

Φανταστείτε ότι μια αναζήτηση για λίγους πελάτες το 1950 μπορεί να απαιτούσε αρκετές ημέρες, πηγαίνοντας από πόρτα σε πόρτα, προσπαθώντας να εξηγήσουμε και να πουλήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα ό,τι είχαμε να διαθέσουμε στο κοινό μας.

Οι γραβάτες και οι χειραψίες

Αυτός ήταν ο τρόπος εμπορικής επικοινωνίας του περασμένου αιώνα. Τώρα έχουμε τα Likes και τα Follow. Τα Tweets και τα Favorites. Τα posts και τα reposts. Και αποδίδει!

  • To Facebook έχει μηνιαίως περίπου 1.15 δισεκατομμύριο χρήστες
  • Το Google+ έχει μηνιαίως περίπου 359 εκατομμύρια χρήστες
  • Το Twitter έχει μηνιαίως περίπου 215 εκατομμύρια χρήστες

και πρόκειται μόνο για τα 3 δημοφιλέστερα social media εκεί έξω.

Υπάρχουν πολλά ακόμα που φιλοξενούν διαφορετικούς ή και μερικούς από τους χρήστες των παραπάνω.

Φανταστείτε τι θα συμβεί αν μέρος αυτών των χρηστών ασχοληθούν με τα όσα προσφέρετε.

Το πλεονέκτημα των Social Media

Κατηγοριοποίηση

Είναι πλέον πολύ εύκολο για εμάς να μπορέσουμε να εντοπίσουμε ένα συγκεκριμένο κοινό, που το χαρακτηρίζει κάτι που μπορούμε να αξιοποιήσουμε. 

Για παράδειγμα, αν έχουμε κατάστημα με ανταλλακτικά και αξεσουάρ ποδηλάτων, είναι πολύ εύκολο να βρούμε ένα ή περισσότερα groups χρηστών που να ασχολούνται με το άθλημα της ποδηλασίας ή απλώς με τον τρόπο ζωής που αντιπροσωπεύει.

Άμεση πρόσβαση στο κοινό μας

Φυσικά, έχουμε πολλά πράγματα να προσφέρουμε.

Μπορούμε όμως να ξεκινήσουμε τη γνωριμία μας με μια ενδιαφέρουσα και δελεαστική προσφορά.

Κάτι τέτοιο θα κινούσε το ενδιαφέρον των συγκεκριμένων χρηστών.

Αλλά αυτά πιθανότατα τα γνωρίζετε ήδη. Σωστά;

Πώς γνωρίζουμε ποια είναι τα Social Media που "μας κάνουν" περισσότερο;

Τα προαναφερθέντα, είναι φυσικά, όπως συνηθίζουμε να λέμε, "το σίγουρο στοίχημα".

Έχουν τόσους πολλούς χρήστες που είναι σχεδόν απίθανό να μη μπορέσουμε να λάβουμε μια σχετική ανταπόκριση, έστω από ένα μικρό μέρος τους.

Τι παραπάνω μπορείτε να κάνετε όμως;

Μια απλή αναζήτηση όπως "forums for cyclists" ή "social media for cyclists", θα μας επιστρέψει πολύ πιο στοχευμένες κοινότητες χρηστών, στις οποίες θα μπορέσουμε να στοχεύσουμε την εμπορική μας δραστηριότητα πολύ πιο εύκολα και αποτελεσματικά.

Και μετά τα Social τι;

Με "το χρόνο και το χρήμα" που εξοικονομήσατε μπορείτε να πάτε το σαββατοκύριακο στον αγαπημένο σας προορισμό αναψυχής και ξεκούρασης, ελαττώνοντας τους ρυθμούς όπως συζητήσαμε νωρίτερα.

Διαφορετικά, μπορείτε να συζητήσετε με τους εκπροσώπους μας, μια δαιμόνια ιδέα για την επόμενη στρατηγική προώθησης της επιχείρησής σας, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την ηλεκτρονική σας παρουσία στο διαδίκτυο και ίσως, κερδίζοντας μια ακόμα φέτα από την πίτα της αγοράς...