Τα καλύτερα Briefs

Τι είναι ένα "Brief";

Αν και χρησιμοποιείται περισσότερο στον τομέα των κατασκευών και στον τομέα της πληροφορικής, ένα brief μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιαδήποτε σχεδόν υλοποίηση προϊόντος έργου, το οποίο αποτελείται από δύο τουλάχιστον βήματα.

Που χρησιμεύει ένα brief;

Στο συντονισμό. Δηλαδή;
Όταν το έργο που μας ανατίθεται χαρακτηρίζεται από κάποιο βαθμό πολυπλοκότητας, είναι πολύ εύκολο να χαθούν οι ισορροπίες μεταξύ των συνεργατών. Ίσως ακόμα και ο στόχος του έργου.

Ειδικά όταν είναι απαραίτητη η συμμετοχή άνω των δυο μελών της ομάδας μας, για τη διεκπεραίωσή του.

Ένα brief, θα μπορέσει να διατηρήσει την πορεία που έχουμε χαράξει για να πετύχουμε το στόχο που έχει θέσει ο πελάτης μας. Θα υπάρχει μια ξεκάθαρη γραμμή, πάνω στην οποία θα χρειαστεί να κινηθούμε για να υλοποιήσουμε το κάθε βήμα.

Έτσι, θα μπορέσουμε να προσεγγίσουμε το στόχο μας, στον ελάχιστο δυνατό χρόνο, με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Πώς γράφεται ένα brief;

Ρωτώντας τους εαυτούς μας τα παρακάτω ερωτήματα!

  • Ποιος είναι ο στόχος και ο ρόλος του έργου ως προς τον πελάτη;
  • Ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται το αποτέλεσμα του έργου ;
  • Ποιος είναι ο ρόλος του προϊόντος ή του brand στο όλο εγχείρημα ;
  • Ποια είναι η πρόταση που θα υλοποηθεί;
  • Ποιο είναι το σημείο πώλησης - πώς θα πειστεί ο τελικός "καταναλωτής" ότι είναι κάτι ενδιαφέρον ή άξιο κατανάλωσης ;
  • Ποια είναι η μοναδικότητα που θα προσδώσει στο brand;
  • Ποια είναι τα σημεία δέσμευσης, που θα ενισχύσουν το αποτέλεσμα του έργου, το brand και συνεπώς την επιχείρηση του πελάτη;
  • Είναι κατανοητό στη δημιουργική ομάδα;

Απαντώντας τα παραπάνω, μπορούμε να σχηματίσουμε ένα ποιοτικό brief, που θα βοηθήσει όλη την ομάδα να κατανοήσει και να υλοποιήσει σωστά την ιδέα.

Βέβαια, θα πρέπει να κρατάμε κατά νου κάποιες πρακτικές λεπτομέρειες, που ίσως να δίνουν σε ένα brief την πραγματική του αξία, περισσότερο από όσα γράφονται μέσα σε αυτό.

  • Η συζήτηση αποτελεί τον αποτελεσματικότερο τρόπο για να βεβαιωθούμε ότι το brief έχει γίνει κατανοητό σωστά από όλους. Φυσικά, η συζήτηση μπορεί να φέρει νέες, πολύτιμες ιδέες στο τραπέζι (Για τους γλωσσομαθείς, είναι το λεγόμενο Brainstorming ή αλλιώς "μυαλο-καταιγίδα").
  • Κατακερματισμός του στόχου. Τα μικρά βήματα είναι πολύ πιο εφικτά από τα μεγάλα. Οι μικροί στόχοι θα αποτελέσουν σημαντικό πλεονέκτημα στη ροή εργασίας.

Πώς είναι ένα καλό brief;

Όπως είπαμε, ένα brief, χρειάζεται από τον ορισμό του να είναι σύντομο.

"Ένα καλό brief, καταλαμβάνει μόνο μια σελίδα."

Πώς θα εξηγήσω αυτά που χρειάζομαι, σε μια σελίδα μόνο;

Αρκεί να συνοψίσουμε αυτά που θέλουμε να εξηγήσουμε, σε αυτά που χρειάζονται οι συνεργάτες μας, ώστε να κατανοήσουν τι χρειαζόμαστε.

  • Σαφής περιγραφή του στόχου του πελάτη
  • Τι θα ήταν ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα
  • Ποιος είναι ο λόγος που οι καταναλωτές δεν επιλέγουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του πελάτη μας, έως τώρα
  • Τι θα ήθελε ο πελάτης μας να απολαύσει ως συνολική εμπειρία το αγοραστικό του κοινό αφού ολοκληρωθεί η εργασία μας
  • Μια πολύ σύντομη "ατάκα" που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει ο πελάτης μας, για να πετύχει το στόχο, καθώς και 3-4 λόγους για τους οποίους αυτή η ατάκα θα ήταν αποτελεσματική
    (Με τη βοήθεια ενός κειμενογράφου, αν κριθεί απαραίτητη)

Κι αν έχω περισσότερα πράγματα να πω;

Τότε αυτά δεν ανήκουν στο brief!
Σκεφτείτε ότι αφού όλοι κατανοήσουν τα 5 βασικά ζητήματα που αναφέρονται παραπάνω, είναι πολύ εύκολο να ερευνήσουν λεπτομερώς όλες τις πτυχές του εγχειρήματος, και να συντάξουν τις αναφορές τους ανάλογα.

Έτσι, ακολουθώντας το brief, μπορείτε στη συνέχεια να παρεισφρήσετε στις λεπτομέρειες, σε όποιο βάθος απαιτεί το έργο σας, παράγοντας εξειδικευμένες οδηγίες, όπως για παράδειγμα οι παρακάτω:

  • Τεχνική ανάλυση του έργου
  • Ανάλυση τρέχουσας εμπορικής πολιτικής
  • Αναφορά επιστροφής επένδυσης (ROI)
  • Σχεδίαση νέας στρατηγικής και στόχων
  • Ανάλυση στόχων και πλάνο εφαρμογής

Φυσικά μπορούμε να παράξουμε αναφορές ή αναλύσεις για ο,τιδήποτε είναι μετρήσιμο.

Στη συνέχεια, θα μπορέσουμε να συγκρίνουμε τα στοιχεία που συλλέξαμε, με αυτά που παράγει η νέα μας στρατηγική, κρίνοντας με αρτιότητα την αποτελεσματικότητά της.

Τέτοιου είδους ενέργειες μπορούν και μας υποδεικνύουν τις κατάλληλες βελτιώσεις που πρέπει να πραγματοποιήσουμε, ώστε να απολαύσουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα.

Κι αυτό αποτελεί άριστο υλικό για ένα καλό "Success Story". Αλλά αυτή είναι μια συζήτηση για μια άλλη μέρα... Σωστά;

κατασκευη eshop

Συνεργαζόμαστε με εταιρείες και ανθρώπους με φιλοδοξίες
Ας χτίσουμε κάτι σπουδαίο μαζί.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 

 
Γραφεία
Πανεπιστημίου 59 —
Αθήνα 10564
ΑΡ. Γ.Ε.ΜΗ: 8348801000

Ξεκινήστε τον διάλογο
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
(GR) +30 210.700.69.13
(GR) +30 210.922.88.99

 

SUPPORT