e bannerespa728X90

15 κοινά λάθη στο Local SEO που πρέπει να αποφύγετε

Το τοπικό (Local) SΕΟ λειτουργεί ως μαγνήτης για τους χρήστες μιας τοπικής αγοράς και αυξάνει την αναγνωρισιμότητα, τους πελάτες και τις πωλήσεις μιας επιχείρησης. Με περίπου 5 δισεκατομμύρια αναζητήσεις την ημέρα, μια τοπική επιχείρησή χρειάζεται μια θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, για να μπορεί να είναι εκεί που οι εν δυνάμει πελάτες της αναζητούν προϊόντα ή υπηρεσίες όμοια με αυτά που διαθέτει.

Ώρα για Παράδειγμα! Ας υποθέσουμε ότι είστε οδοντίατρος με ιατρείο στη Νεάπολη Θεσσαλονίκης και θέλετε να αυξήσετε το πελατολόγιό σας. Το Τοπικό SEO μπορεί να σας βοηθήσει να προωθήσετε το ιατρείο σας σε χρήστες που εργάζονται στην περιοχή ή μένουν σε αυτή και αναζητούν κάποιον γιατρό με τη δική σας ειδικότητα.

Local SEO: Όσα πρέπει να ξέρετε
Χρειάζεται έρευνα λέξεων-κλειδιών, βελτιστοποιήσεις στη ιστοσελίδα και πολλά άλλα για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα του site σας από τις τοπικές αναζητήσεις. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ακόμα και οι πιο έμπειροι επαγγελματίες SEO κάνουν λάθη σε αυτή τη διαδικασία.

Εδώ, θα μάθετε ποια είναι τα 15 πιο κοινά λάθη που συναντάμε στο Local SEO και θα βρείτε απλές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να τα αποφύγετε κατά τη βελτιστοποίηση του ιστοτόπου ή των καταχωρίσεών σας.

15 κοινά λάθη στο Local SEO που κάνουν οι επιχειρήσεις:
1. Στόχευση σε ευρείες λέξεις-κλειδιά
Ένα από τα πιο κοινά λάθη που βλέπουμε όταν πρόκειται για SEO είναι η στόχευση σε ευρείες, μη ειδικές λέξεις- κλειδιά.

Ενώ όλοι μας θα θέλαμε να κατατάξουμε το site μας στην αναζήτηση [ο καλύτερος δικηγόρος], αυτή η λέξη-κλειδί δεν είναι αρκετά γενική για να οδηγήσει στο αποτέλεσμα που θέλουμε.

Πώς να το αποφύγετε

Κατά την εφαρμογή του Local SEO, θα πρέπει να προσδιορίσετε λέξεις-κλειδιά για συγκεκριμένες γεωγραφικές και συγκεκριμένες υπηρεσίες που είναι πιθανό να προσελκύσουν το κοινό-στόχο σας.

Έτσι, αντί για να στοχεύσετε στη ευρεία φράση [ο καλύτερος δικηγόρος], χρησιμοποιείστε πιο συγκεκριμένες λέξεις -κλειδιά όπως [Δικηγόρος Αθήνα] ή [Δικηγόρος Διαζυγίων].

2. Δεν υπάρχουν κριτικές πελατών
Πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν τις διαδικτυακές κριτικές ως μια μη αναγκαία προσθήκη στη στρατηγική μάρκετινγκ.

Όμως στο τοπικό SEO, το να έχετε θετικές κριτικές πελατών (και μάλιστα πολλές) μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να κατατάσσεται καλύτερα σε τοπικές αναζητήσεις.

Πώς να το αποφύγετε

Η δημιουργία θετικών κριτικών, για τον ιστότοπό σας καθώς και για τα προφίλ που διαθέτετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα πρέπει να αποτελεί υψηλή προτεραιότητα για την επιχείρησή σας. Όχι μόνο γιατί οι κριτικές βοηθούν στη δημιουργία μιας ουσιαστικής σχέσης εμπιστοσύνης με πιθανούς πελάτες σας, αλλά διότι υποδεικνύουν στη Google ότι διαχειρίζεστε μια αξιόπιστη επιχείρηση.

3. Ασυνεπή δεδομένα NAPW
Το NAPW σημαίνει "Όνομα, διεύθυνση, αριθμός τηλεφώνου και ιστότοπος" και καλύπτει τις πιο σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να συμπεριληφθούν στις online καταχωρίσεις σας. Δυστυχώς, ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη στο τοπικό SEO είναι να υπάρχουν πολλές παραλλαγές του NAPW σε πολλές διαφορετικές καταχωρίσεις.

Αυτό συμβαίνει συχνά όταν αλλάζετε την τοποθεσία του φυσικού σας καταστήματος/γραφείου, αλλάζετε τον αριθμό τηλεφώνου σας ή αλλάζετε τη διεύθυνση URL του ιστότοπού σας.

Πώς να το αποφύγετε

Κατά τη δημιουργία νέων ή την ενημέρωση υφιστάμενων online καταχωρίσεων, φροντίστε να χρησιμοποιείτε το ίδιο ακριβώς NAPW. Οι κατάλογοι - όπως το Google My Business - θα σας επιτρέψουν να ενημερώσετε αυτές τις πληροφορίες πολύ εύκολα.

Λάβετε υπόψη, ωστόσο, ότι οι μεγάλοι συγκεντρωτές συχνά προωθούν τις πληροφορίες σας σε διαφορετικές καταχωρίσεις στον ιστό, οπότε η σωστή λήψη των πληροφοριών σας την πρώτη φορά και η συνεχής παρακολούθησή τους είναι το καλύτερο στοίχημά σας.

4. Δεν υπάρχουν προφίλ σε Επαγγελματικούς Καταλόγους
Η υποβολή των πληροφοριών της επιχείρησής σας σε καταλόγους όπως το Google My Business, ο Χρυσός Οδηγός, το Vrisko μπορεί να βοηθήσει την κατάταξή της επιχείρησής σας στην τοπική αναζήτηση.

Πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων παραμελούν να δημιουργήσουν τις τοπικές τους καταχωρίσεις ή κάνουν αυστηρά καταχώρηση σε έναν κατάλογο.

Πώς να το αποφύγετε

Στην πραγματικότητα, η καταχώριση της επιχείρησής σας σε πολλούς καταλόγους μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας, καθώς δίνετε στους χρήστες πολλαπλές ευκαιρίες να βρουν την επιχείρησή σας στην αναζήτηση.

Ο στόχος είναι να εντοπίσετε μια σειρά από αξιόπιστους καταλόγους και να υποβάλετε τις πληροφορίες της επιχείρησής σας για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα. Απλώς θυμηθείτε να διατηρήσετε το NAPW σας συνεπές σε όλες τις καταχωρίσεις.

5. Δεν υπάρχει καταχώριση Google My Business
Το Google My Business είναι το πρωταρχικό μέρος για να κατατάξετε την επιχείρησή σας στους Χάρτες Google.

Η μη καταχώριση στο Google My Business θα μπορούσε να εμποδίσει την εμφάνισή σας στην τοπική αναζήτηση και να δυσκολέψει τους δυνητικούς πελάτες να σας βρουν - τόσο στο διαδίκτυο όσο και εκτός σύνδεσης.

Πώς να το αποφύγετε

Φροντίστε να υποβάλετε τα στοιχεία σας στο Google My Business ή να "διεκδικήσετε" μια υπάρχουσα καταχώριση. Στη συνέχεια, μπορείτε να συμπεριλάβετε το NAPW, τις ώρες λειτουργίας, τις κατηγορίες, τις κριτικές πελατών, τις φωτογραφίες και άλλα.

Το να έχετε ένα πλήρες και βελτιστοποιημένο προφίλ Google My Business είναι η καλύτερη ευκαιρία σας για την αύξηση της τοπικής επισκεψιμότητας μέσω Google.

6. Αγνοείτε τις αρνητικές κριτικές
Έχετε μια ή και περισσότερες αρνητικές κριτικές στο Google και πιστεύτε ότι είναι σωστή πρακτική να τις αγνοήσετε;  Μάθετε λοιπόν ότι οι αναπάντητες κριτικές δυσαρεστημένων πελατών – χρηστών, μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την εικόνα της επιχείρησή σας.

Πώς να το αποφύγετε

Φροντίστε να απαντήσετε σε αρνητικές κριτικές πελατών για να βοηθήσετε στην ανάπτυξη μιας σταθερής σχέσης εμπιστοσύνης με τους πιθανούς πελάτες σας. Η απάντησή σας μπορεί να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για να μια κατάσταση και να βοηθήσει στο να φανεί και η δική σας πλευρά.

7. Δεν δημιουργείτε backlinks προς το website σας
Τα backlinks είναι ένας σημαντικός παράγοντας κατάταξης στο SEO - αλλά η δημιουργία backlinks είναι μια πρακτική που συχνά αποφεύγεται από τις τοπικές επιχειρήσεις.

Δεν μπορείτε να βασίζεστε αποκλειστικά στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας και στην καταχώρηση σε κάποιον επαγγελματικό κατάλογο για να διεκδικήσετε υψηλή θέση σε μια τοπική αναζήτηση. Θα χρειαστείτε επίσης υψηλής ποιότητας backlinks.

Πώς να το αποφύγετε

Φροντίστε να έχετε μια στρατηγική δημιουργίας backlinks προκειμένου να βελτιώσετε την ισχύ του ιστότοπού σας.

Για τις τοπικές επιχειρήσεις, αυτό συχνά περιλαμβάνει τη δημοσίευση αναρτήσεων σε άλλους τοπικούς ιστότοπους ή τη δημιουργία περιεχομένου σχετικά με την τοποθεσία της επιχείρησης.

8. Ο ιστότοπος δεν είναι mobile-friendly
Στις μέρες μας οι χρήστες αναζητούν επιχειρήσεις μέσω των κινητών τους συσκευών, περισσότερο από ποτέ. Ενώ οι περισσότεροι ιστότοποι είναι βελτιστοποιημένοι για επιτραπέζιους υπολογιστές, συχνά παρατηρείται οι ίδιοι ιστότοποι να μην είναι mobile-friendly.

Πώς να το αποφύγετε

Συνεργαστείτε με έναν επαγγελματία SEO ή προγραμματιστή για να διασφαλίσετε ότι ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς κινητά.

Το εργαλείο PageSpeed Insights της Google θα σας δώσει μια εικόνα για την απόδοση του ιστότοπού σας σε όλους τους τύπους συσκευών. Ο ιστότοπός σας πρέπει να είναι γρήγορος, εύκολος στην πλοήγηση και φιλικός προς το χρήστη, ανεξάρτητα από τη συσκευή από την οποία πραγματοποιείται μια αναζήτηση.

9. Content κακής ποιότητας
Το να έχετε ελλιπές, άσχετο ή μη βελτιστοποιημένο περιεχόμενο στον ιστότοπό σας είναι ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείτε να κάνετε όσον αφορά το τοπικό σας SEO.

Πώς να το αποφύγετε

Ο ιστότοπός σας πρέπει να περιλαμβάνει επαρκές, πρωτότυπο και πλούσιο περιεχόμενο, προκειμένου να κατατάσσεται υψηλά σε πολλές διαφορετικές – σχετικές με το αντικείμενο σας αναζητήσεις, και να δέχεται περισσότερη επισκεψιμότητα. Δώστε βάση στο περιεχόμενο των βασικών σελίδων της ιστοσελίδας σας και στα άρθρα της ενότητας blog.

Βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε τις βέλτιστες πρακτικές SEO στη ιστοσελίδα σας, όσον αφορά το περιεχόμενό της και σύντομα θα δείτε τη διαφορά.

10. Διπλότυπες καταχωρίσεις
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να έχει πολλές καταχωρίσεις καταλόγου. Μερικοί από αυτούς μπορεί να είναι ότι η επιχείρηση έχει μετακινηθεί σε νέα έδρα και δημιουργήθηκε μια νέα καταχώριση με τη νέα διεύθυνση ή ότι ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης ξέχασε την ύπαρξη μιας καταχώρησης και κατά λάθος δημιούργησε μια νέα.

Σε κάθε περίπτωση, η ύπαρξη διπλών καταχωρίσεων μπορεί να μπερδέψει την Google και τους χρήστες σχετικά με το πού βρίσκεται η επιχείρησή σας και ποια είναι η σωστή καταχώριση.

Πώς να το αποφύγετε

Ο καθαρισμός διπλότυπων καταχωρήσεων είναι ένα σημαντικό έργο στη στρατηγική του Local SEO. Θα πρέπει να προχωρήσετε άμεσα στην κατάργηση διπλών καταχωρίσεων, να ενημερώσετε το NAPW και να βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε μόνο μία μοναδική καταχώριση για την επιχείρησή σας σε κάθε πλατφόρμα.

Σε κάποιους καταλόγους είναι δύσκολο να κάνετε διαγραφή της καταχώρησής σας, οπότε καλό είναι να αποφύγετε αυτό το λάθος από την αρχή.

11. Δεν υπάρχουν στοιχεία επικοινωνίας στον ιστότοπο
Η έλλειψη στοιχείων επικοινωνίας στο site σας καθιστά δύσκολο για τους δυνητικούς πελάτες να επικοινωνήσουν μαζί σας. Αποτελεί επίσης μια χαμένη ευκαιρία να πάρετε μια επιπλέον θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης ως προς το πού βρίσκεται η επιχείρησή σας και πώς μπορούν οι χρήστες να επικοινωνήσουν μαζί σας.

Πώς να το αποφύγετε

Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπος της επιχείρησής σας έχει μια προφανή σελίδα επικοινωνίας με ακριβή στοιχεία.

Ακόμα καλύτερα, συμπεριλάβετε τις πληροφορίες της τοποθεσίας σας - με έναν ενσωματωμένο χάρτη Google - και βεβαιωθείτε ότι ταιριάζει με αυτόν που εμφανίζεται στις καταχωρήσεις που έχετε σε διάφορους άλλους καταλόγους. Φροντίστε να ελέγξετε ξανά ότι η καρφίτσα του χάρτη βρίσκεται στη σωστή τοποθεσία.

12. Κακή βελτιστοποίηση εικόνας
Οι εικόνες στην ιστοσελίδα σας έχουν Alt-text (ή αλλιώς Εναλλακτικό Κείμενο); Μήπως τα των αρχείων που φιλοξενείτε στην ιστοσελίδα σας,  επιβραδύνουν την ταχύτητα φόρτωσής της;

Η κακή βελτιστοποίηση εικόνας μπορεί να προκαλέσει μια κακή εμπειρία χρήστη και να σας κάνει να χάσετε περισσότερη επισκεψιμότητα από την Αναζήτηση εικόνων.

Πώς να το αποφύγετε

Πραγματοποιήστε μια ανίχνευση του ιστότοπού σας (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το Screaming Frog) για να ελέγξετε τα αρχεία εικόνας του ιστοτόπου σας και να εντοπίσετε υπάρχοντα ζητήματα βελτιστοποίησης.

Τα πιο συνηθισμένα ζητήματα περιλαμβάνουν έλλειψη εναλλακτικού κειμένου, μεγάλο μέγεθος αρχείου ή κακή δομή διεύθυνσης URL. Είναι καλύτερο να συμπεριλάβετε σχετικό, περιγραφικό εναλλακτικό κείμενο (Alt-text) για όλες τις εικόνες και στη συνέχεια να τις συμπιέσετε ώστε να αυξήσετε την ταχύτητα φόρτωσης του ιστότοπου.

13. Κατάχρηση λέξεων-κλειδιών
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε λέξεις-κλειδιά σχετικές με τη γεωγραφική θέση της επιχείρησής σας - όμως μην το παρακάνετε!

Η αλόγιστη χρήση λέξεων-κλειδιών σε διάφορες θέσεις μέσα στο περιεχόμενο του ιστοτόπου σας ή των καταχωρίσεών σας, θα έχει ως αποτέλεσμα ο ιστότοπός σας να είναι "υπερβολικά βελτιστοποιημένος" για τις μηχανές αναζήτησης και καθόλου φιλικός προς το χρήστη. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μια κακή εμπειρία για τους επισκέπτες και χαμηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

Πώς να το αποφύγετε

Χρησιμοποιήστε τις λέξεις-κλειδιά στις οποίες στοχεύετε, όσο το δυνατόν πιο φυσικά στον ιστότοπό σας. Αυτό περιλαμβάνει τους τίτλους της σελίδας σας, τις μεταπεριγραφές, το περιεχόμενο των βασικών σελίδων, ακόμη και το κείμενο της εικόνας alt-αλλά με τρόπο φιλικό προς τον χρήστη.

Θυμηθείτε επίσης ότι η Google είναι πολύ πιο έξυπνη από όσο νομίζετε. Κατανοεί τον πληθυντικό έναντι του ενικού, συνώνυμες λέξεις, οπότε δεν χρειάζεται να προσπαθήσετε να χρησιμοποιήσετε κάθε πιθανή εκδοχή μιας λέξης.

14. Μη βελτιστοποιημένο περιεχόμενο στο Blog σας
Εάν έχετε τη συνήθεια να δημοσιεύετε στη σελίδα blog του site σας, πιθανότατα έχετε στόχο να αυξήσετε την επισκεψιμότητά του. Όμως το περιεχόμενο ενός blog post χωρίς σαφή εστίαση σε σημαντικές – σχετικές με την επιχείρησή σας λέξεις-κλειδιά ή που δεν ακολουθεί τις πρακτικές SEO, είναι σχεδόν απίθανο να συμπεριληφθεί σε μια σελίδα αποτελεσμάτων.

Πώς να το αποφύγετε

Κάντε keyword research σχετικά με λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με τη γεωγραφική σας θέση. Μπορεί να εκπλαγείτε από τις ιδέες που πιθανόν να βρείτε.

Στη συνέχεια, ακολουθήστε τις βέλτιστες πρακτικές SEO για να βελτιστοποιήσετε τα άρθρα σας για διάφορες αναζητήσεις, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή σε στοιχεία όπως η ετικέτα τίτλου, το body κείμενο, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι και οι εικόνες.

15. Κακό Technical SEO
Ένας τεχνικός έλεγχος του ιστοτόπου σας θα σας βοηθήσει να ανακαλύψετε τυχόν τεχνικά ζητήματα που μπορεί να χρειαστεί να διορθωθούν – όπως το να λείπει το HTTPS ή να έχετε σελίδες με διπλότυπο περιεχόμενο.

Ένας τεχνικός SEO ή web developer θα πρέπει να είναι σε θέση να διορθώσει όλα αυτά τα ζητήματα για εσάς, διασφαλίζοντας ότι ο ιστότοπός σας είναι τεχνικά υγιής και έτοιμος για κατάταξη στην τοπική αναζήτηση.

#Επίλογος
Ενώ πολλά μπορούν να πάνε «στραβά» κατά τη βελτιστοποίηση του ιστοτοπου σας, αυτά τα λάθη είναι εύκολο να αποφευχθούν εάν ακολουθήσετε μια στρατηγική με σωστές πληροφορίες.

Αυτός ο οδηγός θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε πολλά από τα πιο συνηθισμένα λάθη στο Local SEO και να ακολουθήσετε βέλτιστες πρακτικές για τη βελτιστοποίηση του ιστοτόπου σας για τις τοπικές αναζητήσεις.

Αν πάλι όλα αυτά σας φαίνονται πολύ δύσκολα για να τα καταλάβετε και να τα εφαρμόσετε, θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας και να σας βοηθήσουμε να ανεβείτε στην κορυφή των τοπικών αποτελεσμάτων.

κατασκευη eshop

Συνεργαζόμαστε με εταιρείες και ανθρώπους με φιλοδοξίες
Ας χτίσουμε κάτι σπουδαίο μαζί.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 

 
Γραφεία
Πανεπιστημίου 59 —
Αθήνα 10564
ΑΡ. Γ.Ε.ΜΗ: 8348801000

Ξεκινήστε τον διάλογο
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
(GR) +30 210.700.69.13
(GR) +30 210.922.88.99