Δημιουργήστε επιτυχημένο περιεχόμενο για τα Social Media

Αρκεί να φανταστούμε ότι μια μέση έντυπη διαφήμιση μπορεί να κοστίσει από 3.000€ έως 15.000€, για μια σειρά καταστημάτων τύπου retailer.

Η ίδια μέση διαφήμιση, διανεμόμενη από μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να κοστίσει από 1.000€ έως 5.000€.

Αναλόγως, φυσικά, του τρόπου δημιουργίας κι εφαρμογής της, με βάση το marketing plan. Αλλά ποια μπορεί να είναι τα βήματα για την εξασφάλιση επιτυχημένου περιεχομένου;

1. Καταστρώστε τη στρατηγική σας

Πριν ξεκινήσουμε να υλοποιήσουμε ένα εγχείρημα τέτοιου μεγέθους, καλό είναι πρώτα να εξετάζουμε που βρισκόμαστε, που επιθυμούμε να φτάσουμε και με ποιο τρόπο. Για να το πετύχουμε, μπορούμε να ακολουθήσουμε τα βήματα του παρακάτω διαγράμματος.

social model

2. Δημιουργήστε χρήσιμο περιεχόμενο

Σκεφτείτε ως καταναλωτές

Μερικές φορές, είναι απαραίτητο να σκεφτούμε ως καταναλωτές, ώστε να κατανοήσουμε τις ανάγκες του κοινού μας.

Σκεπτόμενοι ως καταναλωτές, θα μπορέσουμε να εντοπίσουμε τις ανάγκες του κοινού μας και να προσπαθήσουμε να τις ικανοποιήσουμε.

Με αυτή τη λογική, είναι σίγουρο ότι θα καταφέρουμε να δημιουργήσουμε περιεχόμενο που θα είναι χρήσιμο για το κοινό μας, με πρακτική αξία και ίσως ακόμα με το απαιτούμενο απτό αποτέλεσμα, για εμάς και για το κοινό μας.

Δώστε προστιθέμενη αξία

Προσφέρετε κάτι παραπάνω από όσα υπάρχουν ήδη στην αγορά. Θα αποτέσει σημαντικό πλεονέκτημα για εσάς, όταν το κοινό σας θα προσπαθήσει να σας συγκρίνει με τον ανταγωνισμό σας.

3. Προκαλέστε συναισθήματα

  • Σοκ

    Πρόκειται για ένα από τα αποτελεσματικότερα συναισθήματα στον τομέα της προώθησης. Αν μπορέσετε να προκαλέσετε σοκ με το περιεχόμενό σας, η απήχησή του θα είναι πολύ εκτενέστερη από κάθε σας προσδοκία.
    Αποφύγετε τεχνάσματα υβριστικού ή προσβλητικού χαρακτήρα. Προσπαθήστε να επικεντρωθείτε σε πραγματικά παραδείγματα της καθημερινότητας, που επιδεικνύουν μια ιδιαιτερότητα, όπως μια εξαιρετικά δυσμενής κατάσταση.
  • Χαρά

    Δε χρειάζονται ιδιαίτερες διευκρινίσεις για το συγκεκριμένο. Αν το περιεχόμενό σας έχει το ιδίωμα να χαροποιεί το κοινό σας, ιδιαίτερα αν πρόκειται για κάποιο θέμα κοινής ωφέλειας, πέραν της προσωπικής, η δημοσιότητά σας θα εκτιναχθεί άμεσα.

  • Ευχαρίστηση

    Ένα νόμισμα με 2 καλές πλευρές. Άμεση ευχαρίστηση των αναγνωστών, με κάτι το οποίο θα τους λύσει κάποιο πρόβλημα ή θα διευκολύνει την καθημερινότητά τους. Έμμεση ευχαρίστηση, με κάτι το οποίο θα λειτουργήσει ως τεχνητή "ανακάλυψη". Σε αυτή την περίπτωση, οι αναγνώστες θεωρούν ότι ανακάλυψαν κάτι πολύτιμο. Κάτι τέτοιο, αποτελεί κίνητρο για επαναπροώθηση του περιεχομένου σε "Friends" κτλ., μετατρέποντας το απλό σας περιεχόμενο σε μια δυναμική "Viral". Δηλαδή σε περιεχόμενο που δημιουργεί "αίσθηση", πολλές φορές μέχρι του σημείου που χαρακτηρίζεται ως "φαινόμενο".

  • Άγχος ή Φόβο

    Αν το περιεχόμενό σας προκαλέσει άγχος ή φόβο στους παραλήπτες του, θα εξασφαλίσει την άμεση και αμέριστη προσοχή τους. Πρόκειται για δυο παρόμοια συναισθήματα, που ενεργοποιούν το ένστικτο της αυτοσυντήρησης και απαιτούν από τον παραλήπτη του περιεχομένου να δώσει την πλήρη προσοχή του, ώστε να αντιμετωπίσει και να ξεπεράσει το πρόβλημα που δημιουργεί αυτά τα συναισθήματα.

  • Θυμό ή Άρνηση

    Δυο συναισθήματα που θα προκαλέσουν την αντίδραση του παραλήπτη του περιεχομένου σας. Η αντίδραση, συχνά σημαίνει την αχαλίνωτη επαναπροώθηση του περιεχομένου σε φίλους και γνωστούς, συνοδευόμενο από τα αρνητικά ή ακόμα και εποικοδομητικά σχόλια του παραλήπτη. Κάτι τέτοιο, συνήθως δημιουργεί τις προϋποθέσεις για τη διεξαγωγή διαλόγου και τη σύσταση νέων κύκλων επαναπροώθησης, ίσως ακόμα και στο επίπεδο του "Viral".

4. Χρησιμοποιήστε οπτικό υλικό

Αποδεικνύεται ότι η χρήση οπτικού υλικού (εικόνες, video) στην ανάρτηση περιεχομένου, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μπορεί να αποφέρει ως και 89% καλύτερα αποτελέσματα. Φυσικά, αυτό είναι ανάλογο της ποιότητας του περιεχομένου, και της αίσθησης που δημιούργησε. Σίγουρα όμως, αξίζει την προσπάθεια!

5. Διεξάγετε Split Testing

Γνωστό και ως A/B testing. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να το πραγματοποιήσουμε. Ακόμα και με συνδυασμούς τους.

Χρησιμοποιήστε διαφορετικά Time Zones

Αναρτήστε το ίδιο περιεχόμενο, επαναληπτικά, σε διαφορετικές χρονικές στιγμές της ημέρας.

Για παράδειγμα, αν σήμερα το μεσημέρι αναρτήσουμε ένα άρθρο που αφορά το κοινό μας άμεσα, ίσως να αποβεί ιδιαίτερα χρήσιμη μια επαναληπτική ανάρτηση αύριο το βράδυ.

Γιατί; Σκεφτείτε μόνο το όφελος των μετρήσεων των δυο διαφορετικών αναρτήσεων, που θα μας δώσουν πληροφορίες για το πότε ενημερώθηκε περισσότερος κόσμος.

Έτσι, θα μπορέσουμε να βελτιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα της κάθε ανάρτησης.

Όπως και να έχει, μην απελπίζεστε. Ακόμα και μια απλή επανάληψη της ανάρτησης σε 3 διαφορετικές χρονικές στιγμές, μπορεί να αποφέρει έως και 75% μεγαλύτερη απήχηση από μια ανάρτηση που δεν επαναλαμβάνεται.

Προσεγγίστε διαφορετικό κοινό

Η προσέγγιση διαφορετικού κοινού επέρχεται διαφορετικών παραγόντων.

Ίσως χρειαστεί να γράφουμε το περιεχόμενό μας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, καθένας από τους οποίους έχει καλύτερη απήχηση σε διαφορετική ομάδα χρηστών. Π.χ. Άνδρες - Γυναίκες - Παιδιά, Παθητικοί αναγνώστες - Ενεργητικοί αναγνώστες, Οικονομικά εύρωστοι χρήστες - Μέσου η χαμηλού εισοδήματος χρήστες, κτλ.

Η χρονική στιγμή μέσα στην ημέρα, την οποία θα γίνει η ανάρτηση, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στον τρόπο που θα δημιουργήσετε το περιεχόμενό σας.

Προσπαθήστε να μην προσβάλετε κάποια ομάδα από το κοινό σας, υποστηρίζοντας κάποια άλλη. Βοηθά να είστε διακριτικοί.

Δοκιμάστε εναλλακτικές προσεγγίσεις

Πριν αναρτήσετε το περιεχόμενό σας, δοκιμάστε να εξασφαλίσετε 2-3 διαφορετικά ευρήματα για την παρουσίασή του. Για παράδειγμα, προσπαθήστε να σκεφτείτε 2-3 διαφορετικούς τίτλους για να το παρουσιάσετε.

Στη συνέχεια, αναρτήστε τις διαφορετικές περιπτώσεις του περιεχομένου, με διαφορά τουλάχιστον μιας ώρας. Έτσι, θα μπορέσετε να παρακολουθήσετε την επιτυχία της κάθε διαφορετικής περίπτωσης, επί ίσοις όροις.

6. Ακούστε το κοινό σας

Ανταποκριθείτε στα σχόλια

Αν οι αναρτήσεις σας τύχουν ανταπόκρισης μέσω σχολίων, είναι καλό για εσάς να απαντάτε στα σχόλια των φίλων σας. Έτσι, θα αποδείξετε ότι ενδιαφέρεστε για το κοινό σας, όσο κι εκείνο για τα όσα παρέχετε. Είναι πάντα καλή τακτική να παραμένετε ευγενικοί, ακόμα κι αν τα σχόλια είναι αρνητικά.

Διεξάγετε Polls

Ρωτήστε το κοινό σας για ζητήματα που τους αφορούν. Είτε πρόκειται για μια ουσιαστική αλλαγή στον τρόπο που παρέχετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, είτε για το τι θα ήθελαν να δουν σε επόμενες αναρτήσεις, η άμεση επικοινωνία με το κοινό σας είναι πάντα μια καλή τακτική!

7. Παρακολουθήστε τα Trends

Google

Χρησιμοποιήστε τα Google Trends για να πάρετε απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα όπως:

  • Τι ψάχνουν οι χρήστες περισσότερο αυτόν τον καιρό στις αναζητήσεις τους;
  • Πώς συσχετίζονται οι δημοφιλέστερες αναζητήσεις με τις δικές σας παροχές;

Εκμεταλλευτείτε το!

Πλατφόρμες προγραμματισμού αναρτήσεων (Hootsuite, Buffer, κτλ)

Οι διάφορες πλατφόρμες προγραμματισμού Social Posts που έχουμε στη διάθεσή μας, όπως το Hootsuite ή το Buffer, συνήθως έχουν τη δυνατότητα να μας προτείνουν περιεχόμενο για τις αναρτήσεις μας.

π.χ. Hootsuite Suggestions.

Εξαιρετικά χρήσιμο, στην περίπτωση που μόλις τώρα ξεκινάτε να δημιουργείτε περιεχόμενο.

8. Υποστηρίξτε το Brand σας

Η παροχή πληροφορίας χωρίς να υποστηρίζετε το Brand σας, είναι σαν μια διαφήμιση χωρίς θέμα.

Προσπαθήστε να ενσωματώνετε στοιχεία του brand σας σε κάθε ανάρτηση που απευθύνετε στο κοινό σας.

Θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε το πολυπόθητο brand awareness στο κομμάτι της αγοράς που σας αφορά, ακόμα κι αν δεν απολαύσετε άμεσο οικονομικό αποτέλεσμα από την κάθε ανάρτησή σας ξεχωριστά.

Συμβουλευτείτε και το συνεργάτη σας σε θέματα marketing!

9. Δημιουργήστε mobile content

Δημιουργήστε αναρτήσεις που θα φανούν χρήσιμες σε mobile users. Μερικές φορές, είναι τόσο απλό όσο το να συμπεριλαβετε χρήσιμες πληροφορίες της επιχείρησής σας, όπως η διεύθυνση και το τηλέφωνο. Θα βοηθήσουν πολύ τους χρήστες που προσπαθούν να σας βρουν, ενώ βρίσκονται ήδη καθ' οδόν.

10. Ελέγξτε την αποτελεσματικότητα των στόχων σας

Insights

Τα περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σε θέση να μας παρέχουν στατιστικά στοιχεία επισκεψιμότητας των σελίδων μας, καθώς και πόσο δημοφιλείς είναι οι αναρτήσεις μας, πόσους νέους φίλους μας εξασφάλισαν και πόσο καλύτερα ή χειρότερα πήγε η προσπάθειά μας, σε σχέση με την περασμένη εβομάδα.

Ακόμα κι αν κάποιο από τα μέσα δε μας παρέχει όσες πληροφορίες χρειαζόμαστε, υπάρχει περίπτωση να μας τις παρέχει η πλατφόρμα που χρησιμοποιούμε για τον προγραμματισμό των αναρτήσεών μας. Αναζητήστε τις!

Οι πληροφορίες αυτές θα μας δώσουν μια εικόνα για την πρόοδο της σελίδας. Ίσως ακόμα και κάποια στοιχεία για το τι χρειάζεται να βελτιώσουμε.

Notifications

Προγραμματίστε ενημερώσεις, τις οποίες θα λαμβάνετε εβδομαδιαία στο email σας. Θα μπορέσετε να ενημερώνεστε για το ποιες αναρτήσεις πήγαν καλά ή όχι, ώστε να βελτιώνετε συνεχώς το περιεχόμενό σας.

Σε συνδυασμό με τη μέθοδο του split testing, θα μπορέσετε να διαπιστώσετε και το λόγο για τον οποίο κάτι πήγε καλύτερα ή χειρότερα από ότι περιμένατε.

κατασκευη eshop

Συνεργαζόμαστε με εταιρείες και ανθρώπους με φιλοδοξίες
Ας χτίσουμε κάτι σπουδαίο μαζί.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 

 
Γραφεία
Πανεπιστημίου 59 —
Αθήνα 10564
ΑΡ. Γ.Ε.ΜΗ: 8348801000

Ξεκινήστε τον διάλογο
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
(GR) +30 210.700.69.13
(GR) +30 210.922.88.99

 

SUPPORT