e bannerespa728X90

Αναζητώντας στη Google - μέρος 2/3

Συμβουλες αναζήτησης μέρος 2/3

Την περασμένη εβδομάδα είδαμε μαζί μερικές χρήσιμες συμβουλές για σωστότερες, αποδοτικότερες και ταχύτερες αναζητήσεις στη γνωστότερη μηχανή αναζήτησης. Αν δεν έπεσαν στην αντίληψή σας, πιστεύουμε ότι θα τις βρείτε πολύ χρήσιμες.

Αναζητώντας στη Google - μέρος 1/3

Πέρα από τις βασικές μεθόδους, υπάρχουν και αρκετές πιο προχωρημένες συμβουλές, που θα σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες στην επαγγελματική σας καθημερινότητα, λύνοντάς σας τα χέρια σε πολλαπλά επίπεδα.

Ας δούμε, λοιπόν, μερικές πιο προχωρημένες συμβουλές που μπορούν να απογειώσουν τις αναζητήσεις σας.

ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ

Αναζήτηση εντός συγκεκριμένου website

Ίσως γνωρίζετε την ακριβή διεύθυνση της ιστοσελίδας και θέλετε να αναζητήσετε περιεχόμενο που βρίσκεται μόνο στο περιεχόμενο των επιμέρους σελίδων της. Για τη δική μας περίπτωση, ας πούμε ότι θέλουμε να βρούμε αναφορές για SEO.

Έτσι, θα έχουμε για παράδειγμα: site:www.centiva.gr "seo"google search part2 photo1

TIP:
Αν θέλετε να δείτε τον αριθμό των επιμέρους σελίδων της ιστοσελίδας σας που έχει συμπεριλάβει η Google στους καταλόγους της, χρησιμοποιήστε το παραπάνω παράδειγμα, χωρίς να επισημάνετε συγκεκριμένο όρο αναζήτησης.

Δηλαδή: site:www.centiva.gr

Σελίδες με περιεχόμενο που σχετίζεται με αυτό ενός συγκεκριμένου website

Αν θέλετε να βρείτε σελίδες που σχετίζονται με κάτι πολύ συγκεκριμένο που έχετε δει σε κάποια δεδομένη σελίδα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το διακόπτη related.

Για παράδειγμα: related:centiva.gr

TIP:
Η παραπάνω τακτική μπορεί να φανεί χρήσιμη και στην αναζήτηση ανταγωνιστικών websites, χωρίς όμως να σας παρέχει περαιτέρω πληροφορίες για αυτά.

Αναζήτηση ιστοσελίδας που συνδέεται με μια άλλη, συγκεκριμένη ιστοσελίδα

Αν υποθέσουμε ότι έχετε μια δική σας ιστοσελίδα και θέλετε να δείτε ποιές άλλες ιστοσελίδες συνδέονται με αυτήν ή με μια επιμέρους σελίδα στο εσωτερικό της. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το διακόπτη link για να φιλτράρετε τα αποτελέσματα αναζήτησης.

Παράδειγμα: link:centiva

Μάλιστα, όσο πιο συγκεκριμένο το κριτήριο, τόσο πιο στοχευμένα τα αποτελέσματα.

Παράδειγμα: link:centiva.gr

Πληροφορίες που αφορούν συγκεκριμένη τοποθεσία

Αυτή η τακτική μπορεί να εξυπηρετήσει σε περίπτωση που αναζητάτε ειδήσεις και νεότερες πληροφορίες σχετικά με κάποιο γεγονός που διαδραματίστηκε ή διαδραματίζεται σε κάποια συγκεκριμένη τοποθεσία.

Για παράδειγμα: star wars location:sahara desert

google search part2 photo2

Για τους φίλους του franchise, πρόκειται για τη μικρή πόλη του πλανήτη Tattooine που κατασκευάστηκε στην έρημο Σαχάρα, για τις ανάγκες των γυρισμάτων της σειράς των διάσημων κινηματογραφικών ταινιών.

Αναζήτηση για παρόμοιες ή συνώνυμες λέξεις

Εδώ χρειαζόμαστε μια περισπωμένη [~]. Όχι για να ψάξουμε τα αποτελέσματα από την αρχαιότητα ως σήμερα, αλλά γιατί η περισπωμένη είναι το μαθηματικό σύμβολο που σημαίνει "περίπου".

Περίπου ίδιες λέξεις λοιπόν, είτε νοηματικά είτε ετυμολογικά.

Παράδειγμα: "ιστοσελίδα" ~ιστότοπος

google search part2 photo3

Ξεχασμένες λέξεις

Παρόλο που ο τίτλος αυτός μοιάζει με τίτλο θεατρικού δράματος, οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι η απώλεια μνήμης σε μικρές λεπτομέρειες δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο.

Συχνά, ξεχνάμε μέρος μιας φράσης.

Μια λέξη ενδιάμεσα, που δε μπορούμε με τίποτα να θυμηθούμε. Πώς, λοιπόν, θα την αναζητήσουμε;

Ας πούμε ότι η φράση είναι "Προωθήστε την εταιρεία σας στα social media με τη Centiva".

Ας υποθέσουμε, επίσης, ότι έχετε ξεχάσει τη φράση "την εταιρεία σας".

Η αναζήτηση μπορεί να γίνει ως εξής: Προωθήστε ** στα social media με τη Centiva

google search part2 photo4

Αντικαθιστούμε τη φράση με δύο αστερίσκους αντί για έναν, που θα αναλογούσε σε μια μόνη λέξη.

Ο λόγος είναι για να δηλώσουμε ότι παρεμβάλλεται πλήθος λέξεων που δε θυμόμαστε.

Προσδιορισμός λέξεων

Ένα γρήγορο λεξικό. Πληκτρολογήστε define:, ακολουθούμενο από τον όρο που σας ενδιαφέρει για να δείτε πολύ γρήρορα μια περιφραστική απόδοση του όρου.
Παράδειγμα: define:internet

google search part2 photo5

Μετάφραση λέξεων

Ένα γρήγορο λεξικό, από γλώσσα σε γλώσσα.

Αν βιάζεστε και θέλετε απλώς να μεταφράσετε μια λέξη ή μια μικρή φράση σε μια άλλη γλώσσα, δεν έχετε παρά να το ζητήσετε!

Παράδειγμα: translate website to greek

google search part2 photo6

Αυτή η μέθοδος διαφέρει από την προηγούμενη στο ότι η προηγούμενη αποδίδει τη λέξη η φράση στα αγγλικά, που είναι η κύρια γλώσσα χρήσης της Google, ενώ η παρούσα μέθοδος μας δίνει τη δυνατότητα να δούμε το περιεχόμενο της αναζήτησης σε μια άλλη γλώσσα.

Ονόματα αρχείων

Πήγατε σε μια παρουσίαση και σας υποσχέθηκαν ότι στο τέλος θα σας δώσουν το αρχείο της παρουσίασης σε μορφή PDF, για μελλοντική αναφορά;

Φύγατε χωρίς να μάθετε πώς θα το αποκτήσετε; Θυμάστε το όνομα της παρουσίασης και θέλετε να δοκιμάσετε την τύχη σας σε μια αναζήτηση;

Ας πούμε ότι η παρουσίαση είχε θέμα "Responsive Websites in Athens". 

Μπορείτε λοιπόν να πραγματοποιήσετε σχετική αναζήτηση ως εξής: "Responsive Websites in Athens" filetype:pdf

Εγκυκλοπαιδικές πληροφορίες

Είναι γνωστό πια σε όλους μας ότι η Wikipedia είναι η μεγαλύτερη εγκυκλοπαίδεια παγκοσμίως.

Διαδέχτηκε τη Microsoft Encarta στο τέλος της δεκαετίας του '90. H Google δε μας παρέχει ειδικό info box για τέτοιου είδους αναζητήσεις.

Είναι όμως βέβαιο, ότι αν προσθέσουμε τη λέξη wiki ακολούθως των όρων αναζήτησης, το πρώτο αποτέλεσμα θα είναι και αυτό που αναζητούμε.

Παράδειγμα: responsive website wiki

google search part2 photo7

Αριθμητικές εκτάσεις

Περισσότερο για εγκυκλοπαιδική χρήση, αλλά και για οποιαδήποτε άλλη πληροφορία η οποία μπορεί να μεταβάλλεται μεταξύ δυο αριθμητικών ορίων.

Για παράδειγμα, μπορούμε να μάθουμε ό,τι υπάρχει για τη σειρά ταινιών Star Wars, από το 1977 ως το 2016, ως ακολούθως: star wars 1977..2016

google search part2 photo8


Μη χάσετε το τρίτο και τελευταίο μέρος της σειράς

κατασκευη eshop

Συνεργαζόμαστε με εταιρείες και ανθρώπους με φιλοδοξίες
Ας χτίσουμε κάτι σπουδαίο μαζί.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 

 
Γραφεία
Πανεπιστημίου 59 —
Αθήνα 10564
ΑΡ. Γ.Ε.ΜΗ: 8348801000

Ξεκινήστε τον διάλογο
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
(GR) +30 210.700.69.13
(GR) +30 210.922.88.99