Ανασχεδίαση χωρίς ποινές στο SEO

Δηλαδή ανασχεδίαση του site μου σημαίνει ποινή στο SEO;

1seo

Πιθανότατα. Εξαρτάται όμως από σωρία παραγόντων.

Και οι περισσότεροι από αυτούς έχουν να κάνουν με το εύρος της διαφοράς που θα έχει το νέο σας website σε σχέση με το παλιό σας και, φυσικά, με τις ανάγκες σας.

Ή σωστότερα, με το πόσο ριζικές αλλαγές υπαγορεύουν οι ανάγκες σας.

Με λίγα λόγια, αν το νέο σας website διαφέρει ριζικά από το παλιό σας, οι μηχανές αναζήτησης θα αντιληφθούν την αλλαγή είτε ως απρόσμενη διαγραφή περιεχομένου, είτε ως σκόπιμη κακόβουλη καθοδήγηση των επισκεπτών σας.

Όλα αυτά δεν βοηθούν καθόλου. Μπορείτε όμως να ελαχιστοποιήσετε την επίδρασή τους. Ας δούμε όμως πρώτα, τι χρειάζεται να κάνετε, ή να μην κάνετε, ώστε να αποφύγετε τις περισσότερες.

Πώς αποφεύγω τις ποινές από τις μηχανές αναζήτησης

2penalty

Μια ανασχεδίαση του website, eshop ή cbookshop σας δεν είναι κάτι που μπορείτε να προσπεράσετε με "ελαφριά τη καρδία".

Η κυριότερη λεπτομέρεια που χρειάζεται να έχετε κατά νου πριν ξεκινήσετε είναι η σταθερότητα.

Χρειάζεται, δηλαδή, να διαπιστώσετε ότι υπάρχει μια ικανοποιήτική σταθερότητα της κατάσταση του website σας στις μηχανές αναζήτησης, κι όχι τα απομεινάρια της προσπάθειας ανέλιξής σας μετά την τελευταία σας ανασχεδίαση.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να προσέξετε ώστε να μη βλάψετε το κεκτημένο status σας στις μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα:

  • Τη βελτιστοποίηση για φορητές συσκευές, σύμφωνα με τα mobile usability standards της εποχής.
  • Την εμπειρία χρήσης του επισκέπτη σας, ειδικά όταν πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα.
  • Τη διατήρηση των πλεονεκτημάτων του τρέχοντος website σας. Αυτά θα αναλυθούν παρακάτω.

Μια, έστω και σύντομη, επίσκεψη στα analytics του website σας, θα σας λύσουν πολλές βασικές απορίες και θα σας δώσουν στοιχεία σχετικά με την κατεύθυνση ανασχεδίασης που θα πρέπει να ακολουθήσετε.

Βασικοί προβληματισμοί περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • Ποιες σελίδες παράγουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα;
  • Ποιες σελίδες έχουν τη μεγαλύτερη εμπορική αποτελεσματικότητα;
  • Ποιες σελίδες έχουν τις περισσότερες συνδέσεις από άλλα websites; Συμπίπτουν με τις προηγούμενες;
  • Ποιες σελίδες λειτουργούν αποτρεπτικά για τους επισκέπτες σας;
  • Ποιες σελίδες περιέχουν τεχνικά λάθη που δεν έχουν αντιμετωπιστεί;
  • Ποιες σελίδες έχουν περιληφθεί στα αποτελέσματα των αναζητήσεων και πόσο ισχυρές είναι;
  • Τι εσωτερικές συνδέσεις υπάρχουν και πώς σχετίζονται οι σελίδες σας μεταξύ τους;

Φυσικά, όπως σε ο,τιδήποτε άλλο, κρατάμε τα καλά και απομακρύνουμε τα άχρηστα.

Μη διαγράψετε σελίδες που έχουν περιληφθεί στα αποτελέσματα αναζήτησης και ενδεχομένως πηγαίνουν καλά. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα:

Μη διαγράψετε εντελώς τις σελίδες

Οι μηχανές αναζήτησης δε θα τις βρίσκουν και θα σας αποδώσουν ποινή.

Μη μετονομάσετε τις σελίδες

Θα συμβεί ακριβώς το ίδιο πράγμα. Δηλαδή μια μετονομασία όπως:
www.mysite.com/my-great-page
σε
www.mysite.com/important-page
σημαίνει ότι οι μηχανές αναζήτησης δε θα βρίσκουν την πρώτη και θα θεωρήσουν τη δεύτερη ως καινούργια.

Αλλά αν χρειάζεται, υπάρχει τρόπος

Αν κρίνεται ότι δε γίνεται διαφορετικά, χρειάζεται να γνωστοποιήσετε στις μηχανές ότι η σελίδα απομακρύνθηκε μόνιμα, ή ότι μετονομάστηκε και να δηλώσετε τη νέα της θέση.

Στην πρώτη περίπτωση χρειάζεται να οδηγείτε τον επισκέπτη σε σελίδα 404, ενώ στη δεύτερη, χρειάζεται να πραγματοποιήσετε ένα μόνιμο 301 redirect.

Εν ολίγοις...

Φροντίστε ώστε οι μηχανές αναζήτησης να γνωρίζουν πάντα πού βρίσκεται το περιεχόμενό σας.
Αν σκέφτεστε ότι αυτές οι σελίδες έχουν κακό περιεχόμενο, ίσως η σωστότερη λύση είναι να αναδιαμορφώσετε το περιεχόμενό σας για αυτές τις σελίδες, προσέχοντας να μην αλλάξετε δραματικά τις λέξεις κλειδιά, ή εν γένει, τη θεματολογία.

Μην αλλάξετε το domain ή τη χώρα φιλοξενίας του website σας

Τουλάχιστον μη τα κάνετε ταυτόχρονα με την ανασχεδίαση. Σε γενικές γραμμές, ένα ελληνικό website με κατάληξη ".gr" που φιλοξενείται στο εξωτερικό, είναι κάτι επιλήψιμο. Οι μηχανές αναζήτησης δε το δέχονται ευχάριστα.

Επιπρόσθετα, μια μετονομασία του domain σας, σημαίνει ότι αχρηστεύεται πλήρως οποιοδήποτε κεκτημένο status στις μηχανές αναζήτησης.

Ακόμα κι αν αυτό το "ολοκαίνουργιο" website ανήκει στην ίδια επιχείρηση ή ιδιώτη με τα ίδια ακριβώς στοιχεία, όπως το παλιότερο.

Προτιμήστε SEO-Optimized πλατφόρμα

Αν το website σας πρόκειται να βασιστεί σε κάποιο CMS, κάντε μια μικρή έρευνα και προτιμήστε κάποιο που να τιμά τα γενικά guidelines του SEO. Θα σας σώσει από πολλούς πονοκεφάλους.

Η επιλογή εξαρτάται από τις άμεσες αλλά και μελλοντικές σας ανάγκες. Γι'αυτό, προσπαθήστε να δημιουργήσετε μια σχετικά μακροπρόθεσμη στρατηγική εμπορικής χρήσης του νέου σας website. Ισως αυτό να μπορέσει να καθυστερήσει αρκετά την επόμενη ανασχεδίαση.

Σύμφωνα με τα μετρήσιμα, πλέον, αποτελέσματα του λεγόμενου Mobilegeddon, η μη συμμόρφωση με τις οδηγίες σχεδίασης για websites φιλικά προς φορητές συσκευές, ένα responsive website είναι μάλλον μονόδρομος. Σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις ένα ποσοστό ύψους 46% έως 51% του ελληνικού κοινού, κάνει τις αναζητήσεις ή τις αγορές του από το κινήτό τηλέφωνο ή το tablet. Κι όλα αυτά είναι ευκαιρίες που δε μπορούμε να χάνουμε.

301 Redirects

Όταν ολοκληρώσετε την ανασχεδίαση, πριν ο,τιδήποτε άλλο, βεβαιωθείτε ότι όλες οι σελίδες που μετονομάστηκαν, αναδρομολογούνται στη νέα τους διευθυνση. Προσπαθήστε, γενικά, οι μετονομασίες να είναι όσο το δυνατόν λιγότερες.

Sitemap

Στη συνέχεια, αναρτήστε το νέο σας sitemap. Αυτό θα φροντίσει για την ενημέρωση των μηχανών αναζήτησης, ως προς το ανανεωμένο ή νέο περιεχόμενο που περιλαμβάνεται στο ανασχεδιασμένο σας website. Ίσως ακόμα να επισπεύσει κάπως τη διαδικασία του indexing των νέων αυτών σελίδων.

Analytics

Παρακολουθήστε στενά τα analytics σας για οποιαδήποτε προβλήματα προκύπτουν από την ανασχεδίαση, και προσπαθήστε να τα διορθώσετε όσο πιο άμεσα γίνεται.

Τα συνηθέστερα προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι νηπιακής φύσεως. Δηλαδή μικρολαθάκια που έχουν να κάνουν με τη σχεδίαση. Αλλά τα σημαντικότερα έχουν να κάνουν με τη χρηστικότητα της σχεδίασης.

Αυτά είναι δυσκολότερο να αντιμετωπιστούν. Ίσως όμως, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να τα αποφύγετε, είτε εκ προοιμίου, είτε κάνοντας μερικές δοκιμές, λαμβάνοντας υπόψη σας και τους άμεσα ενδιαφερόμενους.

Μπορείτε να "κλέψετε" μερικές ιδέες διαβάζοντας μερικές Συμβουλές για Mobile Usability Testing.

Εσείς; Χρειάζεστε ανασχεδίαση;

κατασκευη eshop

Συνεργαζόμαστε με εταιρείες και ανθρώπους με φιλοδοξίες
Ας χτίσουμε κάτι σπουδαίο μαζί.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 

 
Γραφεία
Πανεπιστημίου 59 —
Αθήνα 10564
ΑΡ. Γ.Ε.ΜΗ: 8348801000

Ξεκινήστε τον διάλογο
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
(GR) +30 210.700.69.13
(GR) +30 210.922.88.99

 

SUPPORT